Onderwerp: Allereerste (echte)baksel
Zo, na een tijdje van meelurken hier, een kleine workshop taartversieren met marsepein en 1 proefbakseltje afgelopen weekend was het eergisteren tijd om toch eens echt aan de slag te gaan.
Mijn vader is vandaag jarig en ik wilde 'm graag een taart geven, hij heeft iets met lieveheerstbeestjes dus die keuze was snel gemaakt.
Paar weken terug Blanda vormen gehaald bij de ikea, halve forum afgezocht voor de baktijden en afgelopen zaterdag de 2 bollen gebakken. Gisteren banketbakkers room aangemaakt, botercreme gemaakt en het geheel bekleed en gevuld (kersenvlaai vulling, banketbakkers room en botercreme met kersensmaak) samen met een goede vriendin van me.
proefbakseltje
De welbekende Blanda Ballen 

Timmerpaneeltje gehaald bij de gamma, ingepakt met normaal kadopapier en daarna met kadofolie, werkt prima
ff vullen

En dan na lang kneden en kleuren, laagje marsepein erop

Met dit als eindresultaat:
Hopelijk de eerste in een mooie reeks 

moet 'm nog een keer aan de PC hangen en ff wat outlines maken in photoshop of zo, mogelijkheden zijn haast onbeperkt iig. 't is wel ff lastig om je marsepein goed in de cricut te krijgen en kleine details helemaal natuurlijk, maar meestal kun je het aardig recht trekken