1

Onderwerp: Grrr CC-mix omzetten naar Chocolade CC's

Owwww ik ben echt zooooo gefrustreerd.

Ik heb vandaag ff een paar recepten voor chococc's uitgeprobeerd. Ik had al een succesrecept die ik graag gebruik, maar wilde graag testen of die wel echt de lekkerste is. Dus nog 2 andere recepten zodat we ze aan de test kunnen onderwerpen.Ook cc's gemaakt van de mix omdat die normaal zo lekker is en lekker makkelijk.  Maar de cc's van de mix willen maar niet lukken. Ben er maar mee opgehouden na 2x verpesten. Grr@*&#(@&

Heb de eerste keer een deel van de mix vervangen door cacao. Heb een kleine hoeveelheid gemaakt, dus 110 gr mix, 15 gr cacao, 64 gr boter en 3 M eieren. Heb ze 20 min gebakken ipv 18 op 180 gr.
Nou het leek nergens op, prikker kwam er wel droog uit, maar ze zakten ontzettend in en de structuur was echt heel klef. Totaal geen luchtig cakeje. Daarna de 2e poging met smelten van de boter, toevoegen van 50 gr choco en 65 ml slagroom. Nog langer in de oven, nl 23 min. Weer zelfde resultaat. Ik word er niet goed van. Voegt iemand extra bakpoeder toe ofzo? Het lijkt wel of dat nodig is. Denk dat ik maar bij mijn oude recept moet blijven, maar leek me zo makkelijk als het gewoon met de mix kan. Minder bewerkelijk en de vanille cc's zijn zooo lekker.

Ben benieuwd of het jullie wel goed afgaat?

Toedels Karin

2

Re: Grrr CC-mix omzetten naar Chocolade CC's

gebruik je de mix van funcakes?

3 Laatst bewerkt door djehr (15-08-2011 20:53)

Als je inderdaad de mix gebruikt dan heb je teveel eieren gebruikt.

Voor 6 cupcakes zou je het volgende moeten doen:

135 gram mix
15 gram cacao
75 gram ei
75 gram roomboter

4 Laatst bewerkt door Leef! (15-08-2011 20:54)

Misschien minder ei gebruiken? Op 500 gram mix gaat 250 gram eieren.

Misschien dat 3 eieren net teveel is?

(Ik heb er verder niet al te veel verstand van bij de mix, maar dit is wat ik zou uitproberen.)

Edit: Nou, zoals Djehr dus zegt.  :lol:

Don't just dream your life, but live your dreams too!

5

Jullie hebben helemaal gelijk. Heb me de eerste keer verrekend en ben daar fijn mee door gegaan... Heel handig van mezelf. Ik snapte er al niets van... Heb alles door 4 gedaan en de eieren door 2...

Nou dat probleem ook weer opgelost!

Ik ga het binnenkort weer proberen.

Bedankt, ik zag door de bomen (en al het omrekenen van recepten) het bos niet meer.