51

Re: Na een ruim een jaar een kraamtaart?

Alles wat wit is is fondant en dat is gewoon droog, dus ben niet zo bang dat daar stof op blijft plakken. Het is natuurlijk ook een dummie, dus eten doen we hem toch al niet.

Ik zal hem inderdaad anders eens buiten zetten. Geen idee wat de luchtvochtig hier is, best mooi weer nu.

Lieve groetjes en bedankt voor alle inspiratie
Machteld. www.taartjesindepipowagen.com

En.... wat is de status nu??

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

53

Erg mooi!!!

54

Taarterataaa...! schreef:

En.... wat is de status nu??

Wat lief dat je zo meeleeft. Maar het had allemaal nog niet echt geholpen. Hij voelde vanavond wel veel harder/droger aan. Maar die druppels zaten er nog op. Heel voorzichtig toch wat weggedept, normaal durf ik dat niet maar hij ziet er nu wel wat beter uit. Glimmen is nog niet weg, maar morgen weer een dag.

Bedankt voor je hulp

Goh wat vreemd zeg.... :think:

"Normaal" bij een taart is het binnen een aantal uur wel weg...

Ik heb eigenlijk verder geen idee. In de oven op 40 graden.... ik weet niet of dat kan met piepschuim  :s , de koelkast is denk ik ook geen optie.

Misschien dan inderdaad maar droogdeppen en eventueel bij vlekken er nog even overheen wrijven met een stukje marsepein in dezelfde kleur.

Het is in ieder geval nog geen woensdag... :D

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

56

How cuteeee!!!!

57 Laatst bewerkt door Maggie (16-08-2011 09:22)

Het lijken wel suiker druppels, heel plakkerig. Niet alleen water. Maar ik heb het met het wegdeppen al heel wat beter gekregen, bedankt hé.

Wat ook vreemd is dat alleen het lichtblauwe zo "zweet". Het donkerblauwe eigenlijk nauwelijks en het witte fondant helemaal niet.

58

wat zonde!! hij is prachtig!! ik kreeg ook het advies om een dummie met fondant te doen.. hopelijk trekt het weer weg en is jou dummie te redden. zou echt zonde zijn!

59

ik heb de laatste maanden ook last van het zweten van de taarten (zonder koelkastvulling dus aldoor op kamertemp) volgens mij is de luchtvochtigheid al maanden erg hoog en kan je er niets aan doen.
Het is wel balen, zeker van zo'n mooie dummie daar wil je gewoon lang plezier van hebben.

Ik ben meteen naar zolder gelopen ff checken heb afgelopen kerst een dummie gemaakt met lichtblauw marsepein die was toen mooi gedroogd en gelukkig voelt hij nog droog aan pfff was bang dat er weer vocht in was getrokken. dus nogmaals het ligt denk echt aan de lucht vochtigheid en daar kunnen we niets aan doen denk of komt er iemand met de sublieme oplossing

Groetjes Marjon

hij is prachtig

cake my day

61

prachtig zeg!

62

Heel erg mooi. Petje af!

63

heel leuk zeg!

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

64

Wat een mooie taart! Wauw!

65

Is het nog een beetje meer goed gekomen voor gisteren ?
Want de taart was prachtig, alles zweet en plakt hier bij verwerking nu nog steeds, wel afhankelijk van waar je woont denk ik, moet mijn handen hier steeds in de vriezer stoppen om daarna heel kortstondig iets te kunnen doen........... :D

66

als eerste wat een super taart,
ik heb alles zo een beetje gelezen en ik hoop dat het allemaal weer goed komt met de taart, er zitten heel wat uurtjes in deze taart,
zo veel details......
mag ik nog vragen of de eendjes aan de rand een uitsteker is?
en de kleertjes, is dit ook een uitsteker?
zo ja welke?

67

Nou de taart heeft gisteren mooi staan pronken op de fair. I.v.m met de wespen moest ik hem wel in de folie doen maar hij had veel bekijks.

De eendjes zijn gemaakt met een mini uitsteker van koek-it. De kleertjes zijn deels geboetseerd en deels gemaakt met een klei mal.

Ik vind de taart geweldig!
En goed om te horen dat hij veel bekijks had!

Echt super mooi gedaan!

I just love cake!
Groetjes Laura