26

Re: Bruidstaartje en Stapeltaartje - Het Rampeplan

Liesjuh! schreef:

k zei net tegen vriend: zow das een mega lappie text geworden om mn ei kwijt te kunnen :D

"maak je vrienden mee "

Je bent dan nu 'mijn' vriendin.  ;)

27

heleena schreef:
Liesjuh! schreef:

k zei net tegen vriend: zow das een mega lappie text geworden om mn ei kwijt te kunnen :D

"maak je vrienden mee "

jayyyyyyyyyyyy !!!!  :+   :+   :+  :+  :Y  *D

you just made my day ;)

Vegetables are a must on a diet...I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie.! (Jim.Davis) xx Liesjuh

28

heleena schreef:

@ Christine

Ach, dat is dus een gouden tijd.
Geniet er maar heel bewust van.
De mijne zijn al heel erg groot....ook leuk!
Ik krijg veel waardering van die grote gasten van 25, 23 en 16 jaar.

ja zeker erg leuk. onze kleine beidehand! maar af en toe wel vermoeiend hoor  :Y
maar genieten doen we zeker van en met hem!!!

ook leuk van die grote  :) zeker als ze zo trost zijn!!!!

29

heleena schreef:
Liesjuh! schreef:

"maak je vrienden mee "

en ik dan :o  O-)

30 Laatst bewerkt door Liesjuh! (14-08-2011 23:08)

ow jee...! catfight ??

maarre ook 4.5 jaar wanneer word ie 4 ? mijn monster 29-12

Vegetables are a must on a diet...I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie.! (Jim.Davis) xx Liesjuh

31

haha nee joh die was hier al genoeg :P

ja drie en half 28/11 word ie 4!!!  :)

christine-h schreef:

haha nee joh die was hier al genoeg :P

ja drie en half 28/11 word ie 4!!!  :)

Mijn kinderen zijn 3,5 (wordt in februari 4) en de ander is 5 en wordt in september 6. Daarnaast zijn ze ( nu het vakantie is ) voornamelijk aan het ruzieen met zijn tweeen en geloof me twee ruziende kinderen terwijl je ze uit elkaar probeert te houden en te troosten door taarten bakken is niet makkelijk ahahahahahaa.

Maar saai is het hier nooit.

En even een verbetering mijn jongste had er gaten in geprikt met zijn vingertjes dus geen happen zoals ik eerder beschreef.
En idd de opdrachtgeefster had alleen maar de benodigdheden en een klein extraatje betaald voor allebei de taarten.

Meer durf ik gewoon niet te vragen nog daarvoor ben ik nog een te grote beginnerling.

In ieder geval bedankt voor de leuke berichten en Liesjuh vanaf nu beschouw ik jou ook als een bakkersvriendin.

Groetjes van deze kant en veel bakplezier.

Inky

heleena schreef:

Fijn dat er positieve mensen zijn.

Ik vertelde het net aan manlief en die moest wel lachen.
Maakte ook de opmerking...tja kinderen...dat kan gebeuren.

Jullie willen niet weten wat er allemaal in een bakkerij gebeurd.

Ik vind het een leuk ontwerp met die Calla's.
Juist door de eenvoud heeft ie iets bijzonders.

Dank je wel, dat vind ik dus ook van die Calla's juist door de eenvoud heeft hij iets. Maar krijg wel  :o van je compliment hoor.

Groetjes Inky

34

christine-h schreef:
heleena schreef:
Liesjuh! schreef:

"maak je vrienden mee "

en ik dan :o  O-)

Jij helemaal...vooral na die hele goede (aan)vulling.  :Y

haha, waar zo'n topic al niet goed voor is! ;)

Ik zing mijn eigen wijsje!

36

Wat leuk dat je al zoveel projectjes kan aannemen!

Dat de taarten niet perfect zijn, dat weten de bestellers van te voren en dat je de gebruikskosten vraagt vind ik ook heel terecht maar een taart weggegeven waarin je kind heeft zitten prikken.
Sorry maar dat kan echt absoluut niet :nooo . Ik begrijp dat het niet altijd even makkelijk is om je kids erbij weg te houden maar je moet hygiëne wel in acht houden. Dat je geen tijd meer had is heel vervelend maar wat nou als jou kind vieze handjes had en iemand wordt ziek van je taart........

37

Ik bewonder niet alleen je moed om taarten, met name bruidstaarten, te maken terwijl je eigenlijk nog niet heel veel "taartervaring" hebt. Ik bewonder je ook om je eerlijkheid en om het feit dat je hier taarten post die niet helemaal strak zijn of nog niet netjes afgewerkt.

Zelf heb ik geen kleine kinderen meer die ergens een hap uit kunnen halen. Maar hoeveel met kleine kinderen die ooit aan een taart hebben gezeten, vertellen dat ook zo open en eerlijk. (Of hebben een kat die weleens op het aanrecht springt en dat niet zeggen). (Mensen met huisdieren of kinderen, voel je ajb niet aangevallen, dit is alleen maar een voorbeeld :)  )

Lekker doorgaan met je taartjes meid, en over een jaartje ben je een supertaartenmaakster. :Y

38

Eh...ik wil toch even reageren op die opmerking van Knutsel en ziek worden.
Hoeveel ouders laten hun kind op een verjaardag niet prikken en kliederen, blazen met consumptie over de verjaardagstaart. (De meppers dan uitgezonderd) en bieden dit dan hun gasten aan.
Heel soms schud ik daar dan mijn hoofd over en voel even kippenvel over mijn rug heen gaan maar dan eet ik toch maar dapper mee van die taart met de gedachte: Goed voor de weerstand.
Je moest eens weten wat mijn kleuters op school niet allemaal uitspoken tijdens eten en drinken (wat ik echt niet allemaal kan voorkomen en ze worden daar echt niet ziek van....en ik ook ondertussen niet meer.  :D

Ik ben het ermee eens dat we inderdaad de hygiëne in acht moeten nemen maar dat neemt niet weg dat we ook niet te pietluttig moeten worden.

Ik hoop wel dat ik vrienden houd nu, Koekiemonster.  ;)
Heerlijk jouw opmerking.  :thumb:

39

christine-h schreef:

ik denk dat de gene die een taartje hebben gekocht toch zelf hier voor hebben gekozen. mijn buren bestellen ze ook bij mij! geen hofdprijs maar toch wel de ingredienten en wat extra. ook vrienden die speciaal om mijn taartjes vragen. je staat toch niet voor niets in de keuken te sloven. ik vind dat als de mensen er zelf om vragen en er geld voor willen geven dat toch zelf moeten weten. of zijn jullie nu een beetje bang dat er geen taarten bij jullie worden gekocht?

sorry ik vind het een beetje jammer van de reacties. we zijn hier om elkaar te helpen en niet af te vallen toch! en zo worden ze toch ook steeds beter en kan ze ook meer en beter gaan verkopen!

als mensen een super perfecte taart willen dan doen ze dt wel bij de bekende en profecionele taaten winkels. dan zijn de prijzen er ook naar.

even voor de maakster:D
haha kleine kindjes. ik ken het. maar vooral als ik samen met kind lief cakes etc aan het maken ben. dan moet ik het beslag en versiering met mijn leven beschermen anders zit zijn buikje vol en zijn de cakjes maar schamel versiert.

verder maak ik ook mijn taarten alleen savonds. en heb ik geluk dat hij nog niet boven in de koelkast kan denk ik :D

wat je kunt doen om je taarten wat strakker te maken is wat dikker botercreme smeren(of waar je het mee afsmeerd) dan even in de koelkast om het wat harder te laten worden en dan je taarten bekeden en met de smooter er overheen te gaan ook de zijkanten)

en gewoon lekker verder bakken!!! dan gaat het steeds beter en mooier!!!

ik ben het helemaal met je eens. :D

liefde en passie voor taarten bakken.

40 Laatst bewerkt door Knutsel (15-08-2011 12:55)

heleena schreef:

Eh...ik wil toch even reageren op die opmerking van Knutsel en ziek worden.
Hoeveel ouders laten hun kind op een verjaardag niet prikken en kliederen, blazen met consumptie over de verjaardagstaart. (De meppers dan uitgezonderd) en bieden dit dan hun gasten aan.
Heel soms schud ik daar dan mijn hoofd over en voel even kippenvel over mijn rug heen gaan maar dan eet ik toch maar dapper mee van die taart met de gedachte: Goed voor de weerstand.
Je moest eens weten wat mijn kleuters op school niet allemaal uitspoken tijdens eten en drinken (wat ik echt niet allemaal kan voorkomen en ze worden daar echt niet ziek van....en ik ook ondertussen niet meer.  :D

Ik ben het ermee eens dat we inderdaad de hygiëne in acht moeten nemen maar dat neemt niet weg dat we ook niet te pietluttig moeten worden.

Ik hoop wel dat ik vrienden houd nu, Koekiemonster.  ;)
Heerlijk jouw opmerking.  :thumb:

Dus als ik een taart afneem bij iemand met kleine kinderen moet ik er maar vanuit gaan dat er niet volledig hygiënisch gewerkt is  :think:
Ik heb een hond en een kat maar ik geloof niet dat je er blij van wordt als je een haar in je taart vind.
Bij een taart voor eigen consumptie vind ik het een ander verhaal maar als je iets weggeeft(of er een klein bedrag voor vraagt) mag dat niet gebeuren vind ik.

Dat de taarten niet helemaal perfect zijn vind ik véél minder erg iedereen moet het leren en zonder opdrachtjes kun je ook niks leren want om nou zoveel te bakken voor alleen jezelf dat houd geen mens vol haha

41

Sorry maar ik mot echt geen taart waar vreemde kinderen met hun handen aan hebben gezeten! om t even lomp te zeggen..

42

Ik bak zelf eigenlijk alleen weggevertjes en het is nog maar drie keer voorgekomen dat ik tegen onkostenvergoeding een taartje heb gebakken voor héle goede bekenden van ons.
Als ik aan het bakken ga, is mijn zoontje (2,5) altijd onder de pannen of slaapt. Ik zorg er echt voor dat hij er niet bij is.
Sowieso omdat ik gewoon lekker op mijn gemak wil fröbelen en hem er dan niet bij wil/kan hebben. Ik zou echt door mijn deodorant heen schieten met hem erbij  ;) .
Maar inderdaad ook vanwege de hygiëne! Ik ben zelf een enorme viesneus overal van. Mijn man zegt wel eens "ze heeft nog net geen smetvrees"  :s  dus vind het inderdaad ook niet kunnen dat er vingertjes aan de taart hebben gezeten.

Groetjes, Angela

43

etmc schreef:

Sorry maar ik mot echt geen taart waar vreemde kinderen met hun handen aan hebben gezeten! om t even lomp te zeggen..

En wanneer weet je dan of er kinderen aan hebben gezeten met hun vieze zand/snot-handen die net de nog-nat-na-het-zwemmen-hond van de buurman geaaid hebben? Dat weet je toch niet...eet je dan nooit iets bij een ander? Of in een restaurant waar men geacht wordt zich aan de HACCP-codes te houden?

@Ts: je hebt wel lef om dit verhaal op dit forum te zetten. Als ik jou was zou ik gewoon lekker doorgaan met oefenen! Misschien een basis-workshop volgen als je dat al niet gedaan hebt.

Volg je hart...want dat klopt!

44

Wat een verhaal, en wat een reacties!

Maar om on-topic te blijven, leuke taartjes! Voor de sierrand op de bruidstaart kun je de volgende keer misschien een lang lint rollen en met de uitsteker een paar keer naast elkaar steken, zodat je één lint krijgt. Als je een sugar gun hebt, kun je ook makkelijk een lint maken en daar het motiefje in drukken. Ziet er net even wat netter uit!

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

45

mniek schreef:
etmc schreef:

En wanneer weet je dan of er kinderen aan hebben gezeten met hun vieze zand/snot-handen die net de nog-nat-na-het-zwemmen-hond van de buurman geaaid hebben? Dat weet je toch niet...eet je dan nooit iets bij een ander? Of in een restaurant waar men geacht wordt zich aan de HACCP-codes te houden?

@Ts: je hebt wel lef om dit verhaal op dit forum te zetten. Als ik jou was zou ik gewoon lekker doorgaan met oefenen! Misschien een basis-workshop volgen als je dat al niet gedaan hebt.

Uh sorry maar ik mag er toch vanuit gaan dat er hygienisch gewerkt worden. Ik vind het echt omgekeerde wereld dat je dat maar moet accepteren omdat een bakster nou eenmaal kinderen/huisdieren/geen huishoudster/of weet ik veel wat heeft.
Een 100% garantie kan nooit gegeven worden maar hier wist de bakster dat het wél gebeurt is.
Als je net begint is hygiene een van de dingen waar je jezelf gelijk aan moet wennen zodat het een gewoonte wordt.
Ik vraag me af wat je doet als iemand heel erg ziek wordt door voedselvergifteging door dat je als bakster niet hygienisch werkt.
Ik verbaas me echt over de reactie's dat het allemaal niet zo erg is dat er niet hygienisch gewerkt wordt aan een taart voor een ander.

46

etmc schreef:

IK OOK NIET!

@mniek, er word inderdaad geacht de regels na te leven.
Of restaurants dit doen, dat weet je maar nooit.
Maar als je het wèl weet, dat je een stukje vlees op je bord zou krijgen dat op de grond gevallen is...
Zou jij daar dan niet boos om zijn en denken: hier eet ik NOOIT meer wat?

Ik ben zelf tegen het smetvrezerige aan, en misschien neem ik het daarom ook wel hoog, maar ik verbaas me der echt over dat de TS en sommige hier het helemaal niet zo erg lijken te vinden.

Ik heb zelf 2 kindjes, van 3,5 en 1,5...
Maar die zijn toch echt niet thuis als ik met m'n taarten bezig ben.
Pcies om dit soort dingen voor te zijn.

Wil je meer taartjes van mij zien? Kijk dan op: www.dezoetedromenfabriek.nl

47

*zucht* Wat een gezelligheid weer hier op het forum  :s Ik snap jullie standpunten, maar het is ook de toon die de muziek maakt  :rolleyes:

De taarten zien er leuk uit en iedereen is zo begonnen. Door veel van zulke opdrachten aan te nemen, kan je veel oefenen en heb je binnen no time retestrakke taarten ;)

Veel liefs Rafaëla

48

Ja maar t gaat niet om bloemetjes die scheef staan in een vaas maar om hygiënezaken waar je mega ziek van kan worden hoor dus daar moet je absoluut niet luchtig over doen. Stel dat je ontvangers een oma hebben met een zwakke gezondheid die toevallig dat stuk pakt waar je kindje met zijn of haar vieze handen aan heeft gezeten en een week ziek thuis zit. En dit is geen gevalletje overreageren want t kan gewoon gebeuren

49

etmc schreef:

Ja maar t gaat niet om bloemetjes die scheef staan in een vaas maar om hygiënezaken waar je mega ziek van kan worden hoor dus daar moet je absoluut niet luchtig over doen. Stel dat je ontvangers een oma hebben met een zwakke gezondheid die toevallig dat stuk pakt waar je kindje met zijn of haar vieze handen aan heeft gezeten en een week ziek thuis zit. En dit is geen gevalletje overreageren want t kan gewoon gebeuren

Nogmaals ik begrijp je standpunt, MAAR de toon maakt de muziek en het valt me op dat jij daar vaker moeite mee schijnt te hebben. Verder zeg ik er niets meer over  :x

Veel liefs Rafaëla

50

Ach als haar kindje het overleeft weet je in ieder geval dat het goed was en kan je het rustig weg geven, vroeger werd alles voor geproeft voor de 'rijke'  ;)

Ik vind de Cars wel erg leuk hoor en waar gewerkt word kunnen foutjes gemaakt worden en ik hoop voor je dat dit niet je laatste fout is en dat je er nog veel mag maken, teken dat je nog lekker bezig ben en dat je nog leren kan.

Veel plezier in het maken van taarten enne ik zeg maak zo af en toe eens iets voor je kindje :+