1

Onderwerp: Babyshower cupcakes

Hallo allemaal,

Voor dit weekend ben ik van plan cupcakes te bakken voor een babyshower.  Ik heb daar altijd een recept voor uit het boek van Petra Achttien maar ik vind de cupcakes daaruit nooit heel erg bijzonder. Graag zou ik ze zoeter willen hebben. Hebben jullie daar een tip voor?

Verder ben ik van plan in de cupcake frambozen te verwerken, wie heeft er een tip zodat het niet naar beneden zakt?

Op de kop wil ik een botercreme in wit en blauw. Daarvoor heb ik een soort witte chocolade pastei gekocht die ik dan door de botercreme moet verwerken. Hebben jullie nog een tip?

Ik wil me graag goed voorbereiden zodat ze niet mislukken!

Alvast bedankt,

Groetjes
Leonie

2

Re: Babyshower cupcakes

Hallo Leonie,

Heb je al bij de recepten rubriek gekeken? de cupcakes van Nigella, zijn bij mij heel goed gelukt. Ik zou zelf voor niet té zoete cupcakes gaan de vulling of de top is al zoet genoeg.  :Y

na even googlen kom ik op een weblog van Anne terecht, zij heeft muffins gebakken met blauwe bes erin, ziet er prachtig uit aangezien je een lichtblauwe top erop wilt is dit misschien ook een idee.
BTW  :think: muffin is een variant op de cupcakes, zonder boter maar met olie.
Succes met bakken! Post je een foto van het resultaat?
Groetjes

Als je doet wat je deed..... krijg je wat je had!

3

ik vul mijn cupcakes altijd pas na het bakken.. heel simpel met een appelboor... in het midden er in steken, dan vullen en dan de cake er weer in..

Kies meestal wel voor een frisse vulling omdat het fondant of de topping altijd erg zoet is..

Succes!!

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

4

wauw dat is een goede tip met die appelboor, dat ga ik doen!
Ik zal ook de recepten op de website nog even nalopen. Alvast bedankt voor het meedenken!

zijn jullie ook bekend met de botercreme en de witte chocolade pasta? Ik heb gewoon de mix van Funcakes die ik moet mengen met poedersuiker en boter. Doe ik dan de witte chocolade als laatst of eerder?

Alvast bedankt!