1

Onderwerp: Scheurend fondant aan de zijkant

Ik ga van de week weer een aantal taartjes maken en zou graag advies willen hebben. Bij mijn laatste taartjes scheurt nl. de zijkant van het fondant. De bovenkant gaat prima maar de zijkant dus niet; op meerdere plekken onstaan scheuren. Ik doe het heel voorzichtig maar helaas; ik krijg de zijkant niet zonder scheuren. Rol ik dan te dun uit of heeft iemand andere tips??

Re: Scheurend fondant aan de zijkant

Je kun proberen de zijkant steeds 1 cm naar beneden rondom glad te maken met je handen, tot je onderaan bent. Er stond pas een filmpje op het forum, waarbij ze dat deden bij een vierkante taart. Maar dat werkt ook goed bij een ronde.

misschien kun je dat filmpje nog vinden.

3

op you tube staan ook veel filmpjes waar je het duidelijk uitgelegd krijgt.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

4

Ik doe dat ook altijd, telkens voorzichtig een stukje naar beneden maar dan nog scheurt het. Niet bovenaan aan de zijkant maar altijd halverwege,meestal net boven de reep die ik dan als afwerking doe. Ik kan het altijd verbloemen met versieringen zodat je het niet ziet. Maar het zit er wel en dat vind ik jammer....

5

bij mij scheurt het ook regelmatig aan de zijkant, ik rol het idd te dun uit. Nu gebruik ik iets meer en laat ik het iets dikker en dan gaat het wel meestal goed.

6

Dat ga ik dan ook eens proberen; ik denk ook dat dat het probleem is, te dun uitrollen want verder gaat het prima...