1

Onderwerp: minitaartje koe en schaap

Als ik hier zo rond kijk, durf ik mijn taartjes bijna niet te plaatsen  :o  Wat een kunstwerken zeg!!
Ik ga ze toch maar plaatsen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NJKIUVMY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KOEDZT7I.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6AZOHK7B.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CPMA3JST.jpg

Ze zijn gemaakt van de ikea schaaltje volgens mij iets van 12 cm. Dus kleine taartjes.
Tips en/of kritiek altijd welkom.
Ik hoop in de toekomst ook van die prachtige 3d taarten te kunnen maken!

Gr, Risje

Re: minitaartje koe en schaap

Wat zijn ze leuk! En je taartjes niet zo naar beneden halen hoor, ze zijn heel goed gelkukt :thumb:

3

Re: minitaartje koe en schaap

Ik vind ze heel schattig en mooi!  :Y

4

Re: minitaartje koe en schaap

dat schaapje is echt leuk! Als je het goed vindt, sla ik m op in mijn mapje :)

5

Re: minitaartje koe en schaap

taartjesdroom schreef:

Wat zijn ze leuk! En je taartjes niet zo naar beneden halen hoor, ze zijn heel goed gelkukt :thumb:

Wilde ik net zeggen, ze zijn héél leuk !  :thumb:

6

Re: minitaartje koe en schaap

Hoe heb je die 'vacht' van het schaapje gemaakt? Ze zien er erg leuk uit!

7

Re: minitaartje koe en schaap

Schaam je vooral niet, want ik wou dat ik zo'n schaapje kon maken. Echt heel leuk en lief!

8

Re: minitaartje koe en schaap

Wat een lieve reacties  :o  Dank jullie wel. Ik maak nog maar een paar maanden taartjes. Ik vond ze ook wel goed gelukt maar niks ter vergelijking met andere taarten op deze site.
@ Fre, tuurlijk mag je het opslaan, ik doe mijn inspiratie ook op op internet  :)
@ Thamar, ik heb eerst het taartje gewoon met wit marsepein bekleed, daarna van dezelfde kleur allemaal bolletjes gedraait en erop geplakt, heb ik niet netjes rond gemaakt allemaal, moet wel een beetje wollig overkomen  ;)

Nogmaals, bedankt voor jullie lieve reacties  :+  Ooit ga ik ook een mooie grote 3d taart maken, haha

Re: minitaartje koe en schaap

wat een leuk schaap,
binnenkort mag ik een taart maken met een schaap.
hoe maak jij de kop zo van het schaap, en met welke kleur,
en met marsepein of fondant.
wat een vragen he, kijk een beetje rond, zodat ik straks ook een leuke taart weg kan geven.

alvast bedankt

10

Re: minitaartje koe en schaap

Nou ja zeg......ze zijn hartstikke leuk hoor!  :thumb:
Lekker doorgaan zo  :Y

Groetjes, Angela

11

Re: minitaartje koe en schaap

Hoi, ik maak alleen alles met marsepein.
Ik maak eerst een rond bolletje die ik daarna kan vormen. Ik heb de beige kleur gebruikt van Wilton. Maar een klein beetje op doen hoor. Het gezichtje kun je indrukken met een tool, ik heb van die stokjes met verschillende punten erop. Ik doe iik veel met een sateprikker.
Succes, en zien we van jou ook een foto voorbij komen?  :D

12

Re: minitaartje koe en schaap

Ze zijn heel leuk!! En idd.. soms komen hier taarten voorbij die echt heeeeeeeeeeeeeel moooi zijn. Maar trek je daar niets van aan. Dit is waar jij mee bezig bent en dat is heel erg leuk gedaan! Het is soms moeilijk om je eigen werk te blijven waarderen omdat er van die kunstwerken voorbij komen. Maar die mensen doen het vaak voor hun werk en als het hobby is mag je jezelf daar gewoon (nog) niet mee vergelijken... anders is het taarten maken straks niet meer leuk ;-)

Jouw taartjes: GEWELDIG! Ik ga ze ook onthouden. Wil ook wel eens van die schattige diertjes maken.

En met die ikea schaaltjes!! Het is mij nog steeds niet gelukt om ze goed gebakken te krijgen ;-)

Succes weer!

13

Re: minitaartje koe en schaap

Waarom zou jij ze niet durfen plaatsen?? Ze zien er echt gaaf uit!!!

Zijn ze ook als how to do te vinden op deze site??

Bakken is mijn passie!!!

14

Re: minitaartje koe en schaap

Dank je wel, voor jullie lieve reacties! Ik heb iid ook nooit een workshop of iets gehad. Gewoon een voorbeeld op zoeken en proberen na te maken.
Er is volgens mij geen how te to hiervan. Ik kwam een foto tegen op google (zoeken op marsepein taartjes) en die heb ik geprobeerd na te maken.

15

Re: minitaartje koe en schaap

Ze zijn echt leuk! Goed gelukt. :thumb:
Blijven posten hoor! :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

16

Re: minitaartje koe en schaap

Ik vind je schaap geweldig! Ga em zeker onthouden, erg mooi gedaan!

17

Re: minitaartje koe en schaap

Leuk!!

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

18

Re: minitaartje koe en schaap

bedankt voor je reactie, en als die klaar is (en mooi geworden is)
dan zal ik zeker een foto plaatsen

19

Re: minitaartje koe en schaap

Die zijn echt schattig!

20

Re: minitaartje koe en schaap

Oh, ik vind vooral je schaapje geweldig schattig !

kleine tip: als je de oogjes wat 'echter' wil laten lijken, kan je per oogje 2 kleine witte bolletjes kleven op de rand van zwart op wit (in dit geval) en recht tegenover elkaar (bijv. rechtsboven en linksonder)

Mooi gedaan !

21

Re: minitaartje koe en schaap

ach erg super leuk!!!

22

Re: minitaartje koe en schaap

absoluut niks om je voor te schamen. Mooi! :Y  :Y

23

Re: minitaartje koe en schaap

bluesuus schreef:

Het is soms moeilijk om je eigen werk te blijven waarderen omdat er van die kunstwerken voorbij komen. Maar die mensen doen het vaak voor hun werk en als het hobby is mag je jezelf daar gewoon (nog) niet mee vergelijken... anders is het taarten maken straks niet meer leuk ;-)

Juist! En ik mag dit advies ook wel ter harte nemen.. :o

24

Re: minitaartje koe en schaap

Vlinderbloem schreef:
bluesuus schreef:

Het is soms moeilijk om je eigen werk te blijven waarderen omdat er van die kunstwerken voorbij komen. Maar die mensen doen het vaak voor hun werk en als het hobby is mag je jezelf daar gewoon (nog) niet mee vergelijken... anders is het taarten maken straks niet meer leuk ;-)

Juist! En ik mag dit advies ook wel ter harte nemen.. :o

pffieww gelukkig maar :) voel me weer een stuk gemakkelijker ;)

25

Re: minitaartje koe en schaap

Ik vind ze super gaaf hoor! Dus alsjeblieft blijven plaatsen hoor! Groetjes Thea

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!