Re: crisco, wat is dat precies?

Maar ik heb bij hun geen Crisco gezien... heb het zelf ook nog nooit gebruikt.

27

ik gebruik gewoon een blok frituurvet van euroshopper (AH), dat is ook gewoon plantaardig vet (gebruik je om je fondant ook soepel te maken om bv makkelijker door de sugargun) en werkt het zelfde (en lekker goedkoop), maizena gebruik ik vooral bij het uitrollen dan plakt het niet zo aan de ondergrond en daar krijg je geen vlekken van (poedersuiker meestal wel vooral met zwart).

succes!!!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

28 Laatst bewerkt door Cupla (13-08-2011 20:41)

Gezellige Taart schreef:

Ik kan ook wel een nieuw topic starten, maar het gaat ook wel een beetje verder hierop. Ik ben namelijk vaker de Jumbo ingelopen en kan het op de één of andere manier maar niet vinden de crisco. Op welke afdeling staat deze dan?

In rotterdam grote jumbo op kop van zuid staan ze tussen amerikaanse spullen o.a marshmellow enzo daartussen moet het staan. Het is blauw pot met rode letter Crisco, volgens mij staan ze naast Fluffy...maar zeker weten doe ik niet

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

29

Om even in te haken op de Jumbo, is het artikel niet in het winkelassortiment dan  kun je altijd een klantenbestelling doen bij de infobalie, zit het artikel nog wel in het centrale assortiment dan kunnen ze het gewoon voor je bestellen.

30

MjammieMarjo schreef:

Ik gebruik crisco niet om mijn fondant soepeler te maken, wel om mijn handen mee in te smeren als ik fondant of marsepein ga kleuren. Hierdoor trekt de vloeistof niet in je handen en blijven je handen schoon  :)

Goede tip, dank je! Ik loop soms dagen rond met gekleurde handen  :o

31

Bij pipoos (de hobbywinkel) verkopen ze ook crisco!