1

Onderwerp: geboorte taart, beetje jammer...

van de kleuren.
Ik wilde graag baby blauw maar het potje deed niet wat het beloofde....
ondertussen natuurlijk op het forum gezocht en dan lijkt die kleur toch lastig te krijgen. Snel maar eens oefenen.

Anway: een taartje voor Julius, omdat ie geboren is  :)

https://lh3.googleusercontent.com/-Rgg4ka8MIPU/TkV9FmHHlHI/AAAAAAAABEo/-J34CtHaFQQ/s400/IMG_0308.JPG

Bedankt voor het kijken en je reactie!

.....en er was taart....

2

Re: geboorte taart, beetje jammer...

Wat een schattig taartje!

En ik vind deze kleur blauw veel mooier met het limegroene dan babyblauw!  :thumb:

Don't just dream your life, but live your dreams too!

vind de kleur mooi hoor
en hij is rete strak das ook wat waard

4

Wat een schatje, zeg!!
Heel toevallig ben ik ook bezig met een babytaart voor een jongetje dat ook op 6 augustus geboren is :D  Ik ben ook aan het stoeien geweest met de juiste kleur blauw...hahahahah
Als ie af is show ik hem ook!
Mooi gedaan hoor :thumb:

Dat gaat er wel in...tussen neus en kin!
groetjes Jolanda

5

mooie strakke taart  :thumb:

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

6

Leuk taartje hoor, echt schattig..
Marsepein baby blauw kleuren is altijd lastig, dat komt omdat de marsepein een beetje gelig is en dan wordt blauw altijd net wat anders van kleur vind ik.. Bij fondant heb je daar geen last van die basis is natuurlijk altijd wit.

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

7

wat een super strakke mooie taart :)

8

Wat een lief taartje zeg!
Schattig de baby met dat geschulpte dekentje!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

9

Mooie strakke taart hoor! Ik vind het toch redelijk baby blauw.

10

mooie strakke taart

11

Ik had een blok extra witte marsepein gemengd met een blok blauwe marsepein (gewoon die standaard blokken uit de winkel) Misschien is dat de kleur die je zoekt?

Ik vind je taart geweldig mooi geworden.
Hoe krijg je die letters zo strak? Ik ben nog maar net begonnen en mijn letters lukken nog niet zo goed.
Groetjes,

Pin

12

Ik krijg babyblauw door eerst de marsepein wit te maken en daar dan babyblauw aan toe te voegen. Zonder wit lukt het inderdaad niet en wordt het iets groenig.
Zie hier een voorbeeld
http://www.kaatjetaart.nl/fotos/54.%20DSC04906.JPG

Groetjes, Caroline. Kijk voor mijn taarten en workshops op www.kaatjetaart.nl
Ook voor prints op frostysheet ben je bij mij aan het juiste adres. Cupcakerondjes kunnen worden gesneden.

13

Ik vind het een schattige en strakke taart, ondanks dat je de kleur misschien anders had gewild. Vind dit juist wel mooi bij dat limegroen! :Y

14

Ik vind het een schattig taartje geworden!

15

leuk!

16

Bedankt voor de reacties! en voor de tips om die kleur toch babyblauw te krijgen!

Ik houd zelf van heel vrolijke kleuren maar moet zeggen dat deze blauw uiteindelijk niet slecht is.

Hoe krijg je die letters zo strak? Ik ben nog maar net begonnen en mijn letters lukken nog niet zo goed.

Ik heb een beetje fondant erg dun uitgerold en 10 minuutjes laten liggen zodat het een beetje harder word. dan druk ik de letters uit met tappits. dan uitslaan moet je echt ff onder de knie krijgen maar hoe dunner de fondant (in dit geval) hoe makkelijker het loslaat. ik smeer de tappit ook even in met een beetje crisco.
Als ze er uit zijn modeleer ik ze weer netjes, want door het slaan vervormen ze vaak, en dan laat ik ze drogen. Dan kun je ze mooi op de taart plaatsen. Ik hoop dat je er iets aan hebt!

@kaatje: DAT is de kleur die ik wilde...haha!

.....en er was taart....

17

Leuk taartje! Ik vind het een leuk kleurtje hoor, past goed bij dat limegroen

18

ik vind het een erg lief taartje

19

Schattig, mooi en strak taartje hoor!

20

Heel lief taartje en ik vind de kleur juist best mooi hoor! Helemaal samen met het groen!