1

Onderwerp: Bonbonblock/slagroom

Hoi Iedereen,
Ik heb vandaag geprobeerd ganache (of iets dergelijks) te maken van bonbonblock en slagroom. En dan opslaan en toef maken voor op mijn cc's.
Dat lukte dus niet, keer op keer ging dat goed tot de ganache echt stijf ging worden. In plaats daarvan ging die meteen schiften.
Heeft iemand tips, of kan die combi gewoon niet?

Ik taart, jij taart, wij taarten, wij hebben getaart... Taarten is een werkwoord!

2

Re: Bonbonblock/slagroom

Cinneke schreef:

Dat lukte dus niet, keer op keer ging dat goed tot de ganache echt stijf ging worden. In plaats daarvan ging die meteen schiften.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Maar slagroom en bonbonbloc is juist een perfecte combi om te mengen en op te kloppen.
Een bonbonblocreep smelten in een kwart liter slagroom en supergoed koud laten worden (ik smelt het daags te voren en laat het dan tot de volgende dag in de koelkast staan) Dan opkloppen. Moet echt goed gaan!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Tot zeg maar lobbig ging het goed. En daarna sloeg het meteen om naar geschift... En ik heb het lang in de koeling gehad, het stond er vanaf zaterdagmiddag in, dus ongeveer een dag... Misschien omgeslagen slagroom ofzo?? :s Normaal lukken de dingen me goed, maar gisteren gingen er meer (kleine) dingetjes mis.
Ach er zijn af en toe van die dagen...

Ik taart, jij taart, wij taarten, wij hebben getaart... Taarten is een werkwoord!

4

oh jee, dan is idd de slagroom tot boter geslagen.... :s balen joh!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.