1

Onderwerp: Zijkant bekleden

Hallo
Ik hoop dat dit het juiste forum is. Ik wil graag voor mijn dochter een taart maken maar ze vindt marsepein en fondant niet lekker. Dus graag botercreme of slagroom. Ik heb vandaag geprobeerd een kleine proeftaart te maken. Ik heb de zijkant ingesmeerd met slagroom en toen geprobeerd het in discodip te rollen. Eerste stuk ging goed maar dan wordt de dip nat en plakt maar de helft. Heeft hier iemand tips voor hoe ik dat kan voorkomen of het anders moet doen. Ik zie een beetje op tegen de grote taart. Of is het een slecht idee om het met slagroom te doen? Ik had er klopfix doorgedaan en het bleef heel goed zitten.
Ik hoor graag jullie tips.
Bianca

2

Re: Zijkant bekleden

Ik doe het zo: ik zet de taart op een grote snijplank ( of leg er meerdere planken om heen) en dan strooi ik de dip of vlokken of wat dan ook in een flinke laag rondom de taart op de plank. Dan pak ik een grote spatel en schuif zo steeds vanaf de plank de dip op de taart, van onder naar boven werken. ( hoop dat het een beetje duidelijk is zo). Maar een beetje een zooi wordt het wel hoor.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

Re: Zijkant bekleden

Ik zou dan de aangevette slagroom gebruiken, die is wat steviger dan de gewone. Het recept staat links bij 'recepten'  ;)