1

Onderwerp: Kasteeltaart met torens van poedersuikerbus

Weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven.
Volgens mij heb ik laatst ergens gelezen dat iemand de torens gemaakt had van poedersuikerbussen, maar ik kan het nergens meer vinden.
Ik wil nl proberen een kasteeltaart te maken voor mijn kleindochter die binnenkort jarig is. Ik wil niet de set van Wilton kopen, die vind ik erg duur en de torens heel iel.
Ik heb al gezocht hier, maar wc-rolletjes vind ik ook erg zwak en holle fondant (gedroogd om glas) zie ik al helemaal niet zitten.

Iemand deze bussen ooit gebruikt en zo ja wat deed je tegen doorschijnen van de bus?

Iemand andere ideeen om de torens van te maken?

Alvast bedankt.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

Re: Kasteeltaart met torens van poedersuikerbus

is al lang geleden, maar ik heb ooit eens torens gemaakt van de ronde cakerollen van de lidl.
zijn super lekker!

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

Zou misschien wel gewoon kunnen! Slim! Om de bus niet door de marsepein/fondant te zien: gewoon een dikker laagje gebruiken? Of (zowiso??) eerst insmeren met botercreme?

Heb geen idee.. heb het nog nooit gedaan maar ik kan me zo voorstellen dat het kan. Ik zou zeggen: gewoon gaan proberen!

SUCCES!

4

Cakerollen: ook een idee. Ik ga eens kijken!
En ben benieuwd hoe de taart gaat worden!!!

@ koekiemonster: heb je nog een foto??

5

Mijn kleindochter heeft een melkallergie, daarom gebruik ik geen cakerollen.
Die poedersuikerbussen staan ook stevig en dat vind ik ook mooi meegenomen, dat staat me van Wilton zo tegen die wiebeltorens.

Ja dikker bekleden dacht ik ook al, maar ben bang dat het toch doorschijnt.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

6

Ik denk het niet hoor: gewoon even proberen?
En insmeren met botercreme.
Eerst gekleurd papier en huishoudfolie eromheen?
Of anders 2 keer bekleden?
Succes!

7

Zou misschien wel gewoon kunnen! Slim! Om de bus niet door de marsepein/fondant te zien: gewoon een dikker laagje gebruiken? Of (zowiso??) eerst insmeren met botercreme?

Heb geen idee.. heb het nog nooit gedaan maar ik kan me zo voorstellen dat het kan. Ik zou zeggen: gewoon gaan proberen!

SUCCES!

8

Ik doe bakpapier rond een ronde bus en doe daar de fondant rond. Een paar dagen laten drogen en dan kan je de fondant er zo afschuiven. Zo heb ik het al altijd gedaan en is steeds gelukt.

9

JA!! goed idee! THANKS!