Onderwerp: Mijn eerste taart (feedback graag)
Hallo Dames!
Na lang ontzettend veel genieten van jullie bakwerken/foto's vond ik dat ik ook maar eens moest gaan beginnen! :-)
Na alle inkopen afgelopen week ben ik vandaag maar begonnen, zie hier het resultaat!

Wat ging er mis:
Het beslag heb ik niet goed in de vorm gedaan, niet 'aangedrukt' denk ik, waardoor hij een beetje naar binnen is gaan rijzen. Tenminste; dat lijkt mij de meest logische verklaring. Daardoor moest ik de fondant ook naar binnen werken waardoor de rimpels erin kwamen.
Te weinig fondant gebruikt voor de bekleding waardoor hij is gaan scheuren (denk ik?) Dus heb ik er een reep omheen gelegd. (die vervolgens niet aansloot hihi)
Te veel fondant gebruikt voor de bloemetjes waardoor ik er veels te veel had. (wordt een beetje eentonig
)
Zie achterzijde crisis

Zien jullie dingen die ik de volgende keer beter anders aan kan pakken?
Bedankt,
Liefs!
De achterzijde "crisis"hebben we denk Ik allemaal de eerste keer gehad. Ik vind het een geslaagde taart hoor voor je eerste. de kreukeltjes/plooitjes aan de onderkant kun je voorkomen door eerst de bovenkant te bekleden en dan stukje voor stukje naar beneden toe, houd hierbij de lap fondant in je ene hand en strijk zacht vanaf boven met je andere hand naar beneden. Ik hoop dat je het een beetje snapt. Heel veel bakplezier nog en een fijn weekend,groetjes Thea