Onderwerp: Echt fotolijstje op taart???!! HELP!

Wie kan me helpen????  :s
Ik heb een vreselijke domme vraag, maar toch hoop ik dat iemand de moeite wil nemen om hem te beantwoorden..... :rolleyes:

Ik wil drie fotolijstjes op een taart maken voor iemand die 30 wordt.
Maar ik heb geen foto's op ouwel of frosty, dus alleen op normaal fotopapier. Dus dan maar echte fotolijstjes op de taart zien te maken i.p.v. fondant lijstjes toch?!
Maar hoe doe ik dat nou in vredesnaam??

Heeft iemand please tips of ideeën?

Alvast bedankt!!

Liefs,
Annemiek

2

Re: Echt fotolijstje op taart???!! HELP!

Ik zou dan proberen drie lichte (plastic) fotolijstjes nemen en die op een bekleed kartonnetje zetten. Daaronder doe je dan stutmateriaal (houten stokjes of Kitkats) om de boel niet in te laten zakken.

Zou ik ook fotopapier met fondant kunnen bekleden?
Dus dat ik een echte foto in een fondant lijstje doe?

4

Ik zou het op een andere foto gewoon proberen. In fondant zit geen vet (tenzij je er crisco doorgekneed hebt) dus volgens mij zou dat moeten lukken. Ik zou wel de fondant met een beetje tylose mengen zodat het ook rechtop kan blijven staan en eronder toch ook stutten.
Als de foto nou toch reageert dan zou ik de fondant op karton plakken en dit dan weer op de foto. Suc6  :)

5 Laatst bewerkt door Annelies (13-08-2011 15:02)

Ik zou er niet aan beginnen..... :nooo
Je weet niet welke chemicaliën in foto's zitten en of dit in aanraking met fondant een ongewenste chemische reactie gaat geven....

Misschien kun je de foto's scannen en deze met een foodprinter op een frosty afdrukken?

Als dit niet kan dan zou ik in het uiterste geval voor plastic fotolijstjes gaan.

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

6

Of te foto's zelf plastificéren en dan in een fondant fotolijstje

Groetjes Sanne