1

Onderwerp: Stukjes chocolade als vulling?

Moet morgen trakteren voor m'n clubleden, en was aan het denken om taart te vullen met stukjes chocolade. Kan via zoekfunctie niks vinden jammer genoeg, en google ook niet echt. Want meen wel dat ik het hier al ergens gelezen had...

Kan je die gewoon er tussen leggen dan? Evt heel dun laagje meringue en ze daarop leggen, of stukjes chocolade mengen door de meringue en zo ertussen?

Of is er nog een andere manier?

2

Re: Stukjes chocolade als vulling?

Ik strooi vaak chocoladekrullen of chocolate chips door de meringue bc of zwitserse room. Wat ook lekker is, is een laagje knapperige chocolade. Dat doe je door een chocoladereep te smelten in de magnetron en over je laag te gieten. Als de chocolade afkoelt, wordt het weer hard en knapperig. Is heerlijk!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Loopt die dan niet over de randjes van de biscuit heen? Of zou dat ook gaan in bv springvorm (dan is ie ook evengroot) en dan kan de laag wat dikker (maar weet niet of je'm dan nog goed kan snijden)

Maar door de meringue kan ik ook nog altijd doen dan.

4

Nee hoor, gewoon een dijkje spuiten van bc. Je moet hem niet te dik maken hoor (anders kun je de taart niet aansnijden). Ik giet altijd een klein beetje chocolade in het midden van de laag, en smeer het met de achterkant van een lepel naar de randjes toe. Gaat er nooit overheen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

Dus eerst dijkje en dan beginnen gieten? Als ik het goed begrijp :)