1

Onderwerp: Klant wil "luchtige vulling"?

Zoals de titel zegt: heb voor 21 aug een opdracht voor een klein dooptaartje (8 personen) en ze wil een luchtige vulling... Maar wat verstaan jullie onder "luchtig"

Meringue is niet "luchtig", of wel? (sowieso al niet zo zwaar... Maar bedoelt ze dat dan?)

Wat zouden jullie doen?

2

Re: Klant wil "luchtige vulling"?

tja......luchtig........doet mij denken aan vullingen als bavarois.....of yoghurt iets.......... beetje lemoncurd dan word ie al snel frisser....

frisse smaakjes doen al snel een stuk......luchrtiger aan denk ik

Vegetables are a must on a diet...I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie.! (Jim.Davis) xx Liesjuh

3

Mja vind het nogal moeilijk kiezen :) Ben nog maar pas bezig en dus nog maar weinig recepten kunnen proberen, wat het dus nog moeilijker maakt natuurlijk...

Bavarois kan ook in verschillende smaken he? Misschien moet ik haar aardbei bavarois eens voorstellen? Dat lust iedereen wel denk ik he? (aardbei dan, geen idee hoe het smaakt haha :D)

4

daar kun je ook gewoon een kant en klaar toestandje voor gebruiken !  lidl heeft deze bijvoorbeeld gewoon in assortiment...

ik meen 1.99 voor een bak........van 500ml ?

ik gok maar wat hoor.....

ik ben ook nog niet zo gek lang bezig en vind dat kant en klare for the time being wel ff handig

heb voor vanmiddag/vanavond bijvoorbeeld een stapeltaartje in de koelkast staan met 1 taartje die chocobiscuit is met chocomousse(die van de toetjes) en dat smaakt altijd goed :D

(welff dijkjes spuiten voor de zekerheid)

iklaat je weten hoe die smaakte

Vegetables are a must on a diet...I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie.! (Jim.Davis) xx Liesjuh

5

Ja maar ik maak liever zelf :) (toch bedankt voor de tip ;) Handig voor als ik ooit in tijdnood zou zitten!)

6

frambozenmousse :Y  :9  supermakkelijk te maken (zie recept bij vullingen) en erg lekker fris :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Thanks!

De monchou vulling of aangevette slagroom met een fris smaakje er doorheen? Dit kan gewoon een jam zijn met een klein beetje extra citroen bijvoorbeeld.

Life is what you bake it.

9 Laatst bewerkt door Belgje89 (13-08-2011 13:54)

Monchou moet ik even bij de recepten zoeken... Roomkaas zie ik? Is dat gewoon uh... is er een belgisch woord voor  :rolleyes: Platte kaas of wat is dat dan?

Edit: heb ff gegoogled en denk wel dat ik hier zoiets zal vinden! Dankjewel!