Onderwerp: SOS! bekleden icing mislukt, hoe moet ik het wel doen?

Ik ben radeloos mensen! Onze overburen zijn 2 dagen geleden bevallen en wilde heel graag cupcakes maken met de naam van de kleine en versierd met icing.

Eerst had ik koekjes geprobeerd met icing, dat was mislukt.
Ging ik nu cupcakes bakken, ook met diezelfde vormpjes van Wilton(als ik het goed schrijf) en ze op de kop gezet na het bakken maar heel het vet was in het vormpje getrokken!
Daarna met bekleden kreeg ik het niet mooi uitgesmeerd, wat zou ik moeten doen om dit wel goed te krijgen?
Wil het dit weekend nog 1x proberen zodat ik het bij hun kan afgeven als felicitatie.

2

Re: SOS! bekleden icing mislukt, hoe moet ik het wel doen?

Uhmm, wat bedoel je met icing? Royal icing? En wat wil je er precies meedoen? Er de letters mee spuiten en deco op de cupcakes? En wat is er precies mee mislukt dan? Is de icing te dun?

En je hebt het ook over uitsmeren? Waarop? en hoe?

En bedoel je met vormpje, het cupcakepapiertje zeg maar? Het kan zijn dat sommige bakingcups niet dik genoeg zijn waardoor ze wat vettig worden. Maar waarom heb je ze op de kop gezet?

Hoe dan ook, heel veel vragen maar dan kunnen we (ik) je misschien wat beter helpen. Nu snap ik het niet helemaal.  :think:

Don't just dream your life, but live your dreams too!

Ik heb zo een bak royal icing gekocht vandaag en dat met 10ml water aangelengd. Ik wilde de cupcakes hiermee bekleden in 2 kleuren.
Ik heb de letters van fondant gemaakt en die dan op de icing geplakt, maar ik kreeg de icing niet mooi egaal over de cupcake heen.
Ik wilde hem dus over de cupcake uitsmeren(icing) om dan daarna op iedere cupcake 1 letter te plakken.
Dit deed ik met een normaal keukenmes want ik heb namelijk geen kleine spatel.
Ik bedoel inderdaad het cupcake papiertje, ik dacht koop dit keer duren want die zullen wel goed zijn.

Er stond hier op de site bij recepten dat je ze daarna even op de kop kunt zetten zodat het vet niet allemaal in het vormpje zakt maar in de muffin blijft.

Hoop dat je/jullie me kunnen helpen, ga morgen kijken voor kant en klare cupcake mix, wegwerpspuitzak en misschien kleine spatel en/of alfabet uitdrukkers.

(slaap lekker alvast)

4

Royal Icing is niet heel erg lekker op cakejes.. Zoet en het wordt hard. Natuurlijk persoonlijk, maar ik zou het niet aanraden. En het is inderdaad lastig om het er goed in te krijgen. Er zijn hier wel topics daarover, maar ik weet even niet waar die staan.

Je kan beter rondjes (in de grootte van je cc) uitsteken uit fondant en daar de letters opplakken.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

Ik gebruik altijd de mix van Homemade voor cake om cupcakes te maken.
Zoals Leef al schrijft kan je het beste een rondje (grootte van je cupcake) uit marsepein of fondant steken en hier de letter van de naam op spuiten, schrijven.