1

Onderwerp: Fondant in koelkast

Na veel gelezen te hebben op dit forum, eindelijk vandaag mijn eerste taart gemaakt. Morgen wil ik hem dan decoreren. Alleen zit ik een beetje met het bewaren in de koelkast. Ik heb geen kartonnen taartdoos en ik begrijp dat een plastic taartdoos niks is. Wat heb ik nu gedaan ?  De onderkant van een plastic taartdoos en over de taart een vergiet ! Zo kan de taart toch ademen.
Vinden jullie dit wat  ? ( het is maar voor nood, zullen we maar zeggen) of is dat echt helemaal niks ?  :think:
Graag advies

2

Re: Fondant in koelkast

Ik zet m'n bekleedde taart met fondant gewoon zo in de koelkast als ik 'm de dag erna wil decoreren, geen dingen er overheen, alleen wat eronder om te zorgen dat de taart schoon blijft. (alleen even opletten voor dingen in de koelkast met sterke luchtjes, knoflook enzo)

Say YES with joy. Say NO without fear.

3

Prima, dan ga ik dat proberen. Het vergiet kan dus weg.

4

Ik zet mijn taart altijd in een plastic taartdoos gewoon in de koelkast. Is nog nooit wat mee gebeurt en de fondant is ook nooit gaan zweten zoals beweert wordt.

5

gewoon lekker bloot hoor, gaat prima :Y 
(zolang er maar niks op kan morsen/druppen enz, maar dat lijkt me logisch)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

hier ook in plastic taartdozen... wel de koelkast op zowat de laagste stand ivm zweten na het eruit halen

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

Ik denk dat het geen "zweten"is maar dat koude dingen in de warmere buitenlucht vocht aantrekken (condens),dus pas als je de taart uit de koelkast haalt,zonder doos.
De koelkast/vriezer onttrekt alleen vocht aan je taart.
Dus als je zorgt dat beide niet kan,zit je goed.
Wat ik wel heb bij een plastic opbergdoos is dat deze aan de binnenzijde condenseert,ook omdat hij koud wordt,dit kan eventueel op je taart druppelen.
Dat heb je met een kartonnen doos niet (wel weer met zo'n doorkijk-folie).

Vr Gr Thé

8

Hallo dames, allemaal bedankt voor de tips. Het is helemaal goed gegaan met de taart, ik weet het nu voor de volgende keer. :)