26

Re: Koninklijk vintage en zonnebloemen!

Sprokkel wat een plaatjes van een taarten! Ik krijg helemaal zin om ook aan een kunstje te beginnen. Thanx for sharing!

27

Erg mooie taarten.....vooral die blauwe :Y

Groetjes v. Annette.

28

Ze zijn allemaal SUPERMOOI, zo mooi strak en hele mooie kleuren!! :Y

Hoeveel domme blondjes heb je nodig om 1 chocoladetaart te maken?
25. 1 voor het deeg  en 24 om de m&m's te pellen. :)

29

Stuk voor stuk zijn ze prachtig!

30

misschien een stomme vraag maar had je voordat je de lagen aanbracht eerst een keer de taart volledig met fondan of marsepein bekleed?

31

Echt heel mooi!! :thumb:

32

Ooooo, te gek zeg, die eerste 2!!! De 3e ook hoor  ;) Maa die eerste 2 springen eruit! Errug mooi!! En jij hebt die scrolls goed onder de knie zeg! Ik heb ze ook, maar ik heb er ruzie mee... Wat gebruik jij ervoor? flowerpaste? fondant? En waar snij je het overtollige er mee af? daar gaat het bij mij altijd mis, dan trek ik alles mee en hou ik niks in mn vormpje over... boehoehoehoe!!  :+

33

Wauw schitterende taarten!

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky

34

Hele gavae taarten en die bruine is mijn favoriet!! Eens kijken of ik binnenkort ook zo'n rand kan maken want het ziet er superleuk uit!!

35

Eline25 schreef:

Ooooo, te gek zeg, die eerste 2!!! De 3e ook hoor  ;) Maa die eerste 2 springen eruit! Errug mooi!! En jij hebt die scrolls goed onder de knie zeg! Ik heb ze ook, maar ik heb er ruzie mee... Wat gebruik jij ervoor? flowerpaste? fondant? En waar snij je het overtollige er mee af? daar gaat het bij mij altijd mis, dan trek ik alles mee en hou ik niks in mn vormpje over... boehoehoehoe!!  :+

Beetje late reactie..... Die Scrolls zijn niet echt relaxed nee.... Ik heb na meerdere poging geleerd dat je beter gumpaste kan nemen en dan heel veel geduld. Heel dun erin drukken en dan van buiten naar binnen en van het midden uit stukjes eraf schrapen met een mesje. Maar vooral: GEDULD!!!!! :Y

36

Wat een prachtige, strakke taartjes!
En fijn dat je het aan een van de anderen zo duidelijk uitlegd hebt hoe je zo'n geschulpte lagenrand maakt. Wil er ook graag eentje maken maar wist dus niet hoe het moest. Bedankt voor de uitleg!!

37

Sprokkel schreef:
Eline25 schreef:

Beetje late reactie..... Die Scrolls zijn niet echt relaxed nee.... Ik heb na meerdere poging geleerd dat je beter gumpaste kan nemen en dan heel veel geduld. Heel dun erin drukken en dan van buiten naar binnen en van het midden uit stukjes eraf schrapen met een mesje. Maar vooral: GEDULD!!!!! :Y

oooooo, met geduld!! Aha!! Vandaar dat het me nooit lukt... Geduld, daar heb ik namelijk niet veel van...  :lol:  :lol: En gumpaste dus... Lijkt dat een beetje op flowerpaste denk je? Wat is gumpaste ook alweer?  :think:

38

Nou ik heb doorgaans ook geen geduld hoor :D Ik ging ermee bezig en werd al snel lichtelijk agressief. Mijn man moest al weer erg hard lachen en begon me te bestoken met vragen: heb je goeie spul, weet je hoe het moet? Etc. Dat hielp niet echt, maar ik kon hem eigenlijk maar 1 antwoord geven: nee schat dit moet echt met geduld  :o Aaah zei hi, dan succes! Maar uiteindelijk dus wel gelukt!
Enne volgens mij is gum paste in dit geval zelfde als flower paste, ik heb van die kant en klare gekocht.
Nu jij weer proberen? ;)

39

jij maakt echt prachtige taarten zeg!!

40

Hoe heb je die bloem van het bruine taartje aan de voorkant vastgezet? Heb je daar eerst een floralwire ingedaan of heb je hem vastgezet met pipinggel oid??

41

Ooooo.......ze zijn GE-WEL-DIG!!!
Duizend maal dank (hihih) nu heb ik inspiratie voor mijn moeders taartje, ik zit al 2 dagen te dubben en te tekenen maar iets speciaals wilde niet komen.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

42

kaya schreef:

Hoe heb je die bloem van het bruine taartje aan de voorkant vastgezet? Heb je daar eerst een floralwire ingedaan of heb je hem vastgezet met pipinggel oid??

ik heb hem vastgezet met royal icing. Opplakken, even wat ter ondersteuning onder de bloem leggen (keukenpapier ofzo) en dan rustig laten drogen. 10 minuutjes ofzo?

43

Sandra-lala schreef:

Ooooo.......ze zijn GE-WEL-DIG!!!
Duizend maal dank (hihih) nu heb ik inspiratie voor mijn moeders taartje, ik zit al 2 dagen te dubben en te tekenen maar iets speciaals wilde niet komen.

Nou ben benieuwd naar jouw versie! Showen dan he??

44 Laatst bewerkt door dore (20-08-2011 09:20)

ooooooooooooh mijn ... wat een mooie taartjes mag ik ze meteen afdrukken en in mn wil ik maken mapje doen???
O JA OG EEN VRAAG hoe houd je die grote bloem omhooog op dat bruin taartje ??? O-)

45

dore schreef:

ooooooooooooh mijn ... wat een mooie taartjes mag ik ze meteen afdrukken en in mn wil ik maken mapje doen???

Maar natuurlijk!!! Ben vereerd! :o

46

ik vind je taartjes"om op te eten"

schattig dat rokje bij die bruine.......

die bloemen zijn ook erg mooi !

( moet hoognodig eens wat aan mn bloemen verzameling gaan doen........)

Vegetables are a must on a diet...I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie.! (Jim.Davis) xx Liesjuh

47

Sprokkel schreef:
sweetlovely schreef:
Sprokkel schreef:

Eerst de taart bekleed en dan met een boogjes sierrand randen eromheen gelegd. Snap je?

dus jij hebt onder de roze band nieuwe fondant gelegd :S
ik zou ook graag een taart zou willen maken

Van onderaf de taart leg je de uitgestoken sierand er omheen, dan de volgende erboven, weer 1erboven etc. Dan een lint over de laatste bovenste sierrand. Moeilijk uitleggen in woorden, makkelijke techniek hoor!

alleen nog een vraag voordat je met de stroken begint heb je dan al een laag fondant gedaan ? of direct op de boercreme ?

48

Vind ze echt prachtig........de eenvoud is ook erg mooi!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

49

Mooie taartjes  :Y ik heb een vraagje welke strik mold heb je gebruikt ik zoek hem al een tijdje maar ik kan hem niet vinden :nooo en die scrols welke zijn dat die je hebt gebruikt die vind ik echt super mooi :Y
Ik hoop dat je me kan helpen :)

50

mg schreef:

Mooie taartjes  :Y ik heb een vraagje welke strik mold heb je gebruikt ik zoek hem al een tijdje maar ik kan hem niet vinden :nooo en die scrols welke zijn dat die je hebt gebruikt die vind ik echt super mooi :Y
Ik hoop dat je me kan helpen :)

Die scrolls zijn van Celshape. Google maar even!
De strik  is van FPC mold Pearl Bow!

Succes!