Onderwerp: hulp gezocht! eerste keer 3d taart maken
De titel zegt het al, ik zou graag een 3d taart willen maken maar ik heb geen idee hoe. Op internet kan ik er ook niet zo heel veel over vinden, dus alle tips en trus zijn welkom!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hulp gezocht! eerste keer 3d taart maken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
De titel zegt het al, ik zou graag een 3d taart willen maken maar ik heb geen idee hoe. Op internet kan ik er ook niet zo heel veel over vinden, dus alle tips en trus zijn welkom!
Wat wil je dan maken?
In de rubriek howto's & sjablonen staat een sticky van Ria, met daarin ook een aantal howto's van 3d taarten, heb je daar al gekeken? Succes!
als ik een 3D taart wil maken, dan maak ik van te voren een paar (kleine) taartjes en vries deze in. Dan zijn ze nl makkelijker te snijden in een bepaalde vorm wanneer ze weer ontdooid zijn.
Vandaag heb ik een uiltje gemaakt (zie 3D) en gewoon een paar ronde blendaschaaltjes met biscuit gebakken en op elkaar gezet. Met een scherp, groot mes ga ik dan langs de randen en snij dit weg totdat ik het goed vind.
Vergeet trouwens niet met een satéprikker oid op de verschillende hoogte aan te geven waar elk stukje moet komen: wanneer je gaat vullen kan dit lastig zijn om weer 'blindelings' terug te plaatsen
Afsmeren met botercreme, jam of chocopasta (even tussentijds laten opstijven in koelkast en dan opnieuw met een warm mes gladstrijken). Hierdoor wordt de 3D vorm mooi glad en dat is het halve werk voor het bekleden!
Heb je al wat in gedachten om te maken? Anders moet je even googlen op jouw idee en dan 'taart' erachter zetten..kijk vervolgens bij 'afbeeldingen' van Google en zo zie je alles achter elkaar!
Succes!!
marlene
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hulp gezocht! eerste keer 3d taart maken