1

Onderwerp: slagroom

hallo medebakkers!

Kun je je taart ook vullen met slagroom+klopfix?? met een dijkje van 1:1 botercreme om daarna te bekleden met fondant.

Ik vroeg me af of dit kan aangezien ik nog nooit heb gelezen dat iemand slagroom +klopfix als vulling heeft gebruikt.

Alvast bedankt!

2

Re: slagroom

Jahoor, slagroom+klopfix is gewoon hetzelfde als slagroom zonder klopfix, behalve dat de klopfix zorgt dat je de slagroom stijver op kunt kloppen.. Geeft dus geen smaakje ofzo.
Ik zou het wel met iets combineren van fruit ofzo of een smaakje door de slagroom doen, maarja, ik hou niet zo van slagroomtaart :P

3

dankjewel miezemuis voor je snelle reactie!

Oooh ik dacht dat klopfix ervoor zorgde dat je slagroom niet 'smelt' na een tijdje.. Dus ik kan ook gewoon slagroom opkloppen en gewoon zo in de taart als vulling gebruiken??

Oooh haha bedankt voor de tip maar het is een kindertaart en die kids houden wel van slagroom haha

4

ik gebruik ook vaak slagroom met klopfix en dan een andere laag heel simpel aarbeienjam..vinden kinderen altijd erg lekker..
dus je kan inderdaad de slagroom zo als vulling gebruiken.

5

mag ikff inhaken ?

als je die slagroomtaart (chocoladebiscuit met slagroom vulling en verse aardbeitjes bijv) morgen pas nodig hebt ?

kan ik die dan wel straks al maken (met dijkjes 1:1Bc of is de kans dan groot dat mn slagroom er morgen minder mooi uitziet of uit gaat lopen .......of is dat morgenmiddag/avond gewoon nog goed te doen......
wilde hem dan vanavond wel alvast met marsepein gaan bekleden.........en morgen decoreren

en die verse aardbeitjes....doe je daar nog iets byzonders mee? snij je die klein door je slagroom(met kl;opfix) heen ? of leg je die er in plakjes onder........

zomaar wat vragen :D:D
groetjes Annelies

Vegetables are a must on a diet...I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie.! (Jim.Davis) xx Liesjuh

6

Sowieso een taart (of wat dan ook) met slagroom in de koelkast bewaren en dan kan dat best hoor volgens mij! Als je hem dan maar liefst de dag erna opeet :Y

En er hoeft niks bijzonders met de aardbeitjes te gebeuren, gewoon een laagje plakjes erop leggen is prima, heerlijk! :9

7

ja ! dattie met slagroom de koelkast in moest leek me vrij duidelijk :D

ik ga mn 1e stapeltje maken....( 20 cm rond....met 12 rond er boven)

de onderste taart word chocotaart met chocomousse (2x)(toetje)
en bc met caramelsmaak.....(nog ff uitvogelen hoe:D)

en de bovenste is een "normale"biscuit die ikwil vullen met (ikdenk botercreme of banketbakkersroomdr oetker en slagroommet verse aardbeitjes......

waar je je al neit druk om kan maken he :D

groetjes Annelies

Vegetables are a must on a diet...I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie.! (Jim.Davis) xx Liesjuh

8

Ook heel lekker is om aangevette slagroom te gebruiken.(Lijkt een beetje op de slagroom die de banketbakker gebruikt, en blijft wat steviger in een taart) Maar als het voor kinderen is, is het misschien iets te machtig, want je wordt er wel erg "vol"van.

9

Klinkt goed hoor Annelies! :9
Succes, hihi!! ;)

10 Laatst bewerkt door Liesjuh! (12-08-2011 20:25)

anja !

die aangevette slagroom he...... staat in het recept slagroom....kloppen......met suiker naar wens......( is dit gewone suiker of poedersuiker).. en 40 gr mascarpone....... maarre die suiker naar wens......hoeveel gram is dat ongeveer ??

"mijn" taartje is niet voor kindjes......ik had ingebroken op dit topic maar ik leer graag :D

11

Ik heet niet Anja, maar toch haha..

Die suiker is meestal 'gewone suiker' en naar wens is echt.. Naar wens! Op de gok hoe zoet je het zelf wil hebben.. :)

Maar misschien dat iemand anders een perfecte hoeveelheid heeft gevonden??

12

jeetje wat een gestress :D:D

ik ga maar "gewoon wat proberen" denk ik.......

dit is mn 1e echte taartje die op een v erjaardag gegeten gaat worden.........die andere 3 waren voor "Thuisgebruik" dus ik wil natuurlijk wel een masterpiece neerzetten :D

ik denk dat iker gewoon een hoge bloeddruk van krijg :D

gelukkiig staat er nog alcohol in et kastje !! tijd voor een borrel :D

tnx !

13

Suiker naar wens, ik heb ooit een ergens gelezen 50 gram op 250ml  slagroom. Ik vind dat veel te zoet. Zelf houd ik altijd ongeveer 35 gram aan, en dan is ze nog steeds behoorlijk zoet. Dus gewoon uitproberen maar.

14

meestal staat ook op bakjes slagroom hoeveel suiker er aangeraden word om erbij te doen, iig op die van campina. maar ik weet niet meer hoeveel dat was  :o

15

nou ! ik ben der klaar mee ! met die stomme slagroom.....

alles goed schoon en vet vrij.........slagroom gaat redelijk goed ( tot yoghurt dikte ongeveer) maar zodra ik de mascarpone er in doe en ga kloppen heb ikineens een schiftende bende.........

die slaan we dus voor deze taart maar ff over :D :D

heb er nu gewoon maar een laagje aardbeitjes in gedaan en een laagje botercreme...........en een laagje jam.....

en de slagroom zet ik mn joker op in........ gisteren dacht ik nog dat het kwam door de (houdbare) nog niet gekoelde slagroom.....
maar na een nacht koelkast zou die nu wel koud genoeg moeten zijn........
kan het aan dat houdbare liggen ? lijtk me sterk toch?

taartje is klaar.....zal der zo es fotootjes van maken en showen

16

je hoort het wel vaker van houdbare slagroom dat deze niet goed opstijft. Ik geef zelf ook de voorkeur aan "verse". Maar soms heb je geen keus. Ik probeer altijd de omstandigheden zo goed mogelijk te maken. Dus inderdaad schone, vetvrije kom, in een bak met koud water, en ik begin op de middelste snelheid te mixen(weet niet of dat helpt, maar ik heb een gelezen dat je slagroom juist zo rustig mogelijk moet opkloppen) en zet de mixer op het laatstpas volop.

17

Graag wil ik weten of ik ook slagroom boven op de taartbodem kan smeren en daarna met rolfondant of marsepein bekleden?
Zou hier een probleem ontstaan??
Zou je bobbelige randjes hebben??

Alvast bedankt voor de reacties..

18

rabia schreef:

Graag wil ik weten of ik ook slagroom boven op de taartbodem kan smeren en daarna met rolfondant of marsepein bekleden?

Ten eerste van harte welkom op dit forum! Je kunt jezelf voorstellen in de Ons ken Ons rubriek.
Daarnaast is het wel handiger als je een eigen topic opent als je vragen hebt...
Het antwoord op je vraag is trouwens: nee dit kan niet want slagroom bevat teveel vocht en je fondant/marsepein zal hierdoor gaan smelten en als het ware zo van je taart af druipen.
Botercreme of ganache zijn geschikt om een taart mee af te smeren, slagroom niet.

Life is what you bake it.

19

Taartenmarie schreef:
rabia schreef:

Ten eerste van harte welkom op dit forum! Je kunt jezelf voorstellen in de Ons ken Ons rubriek.
Daarnaast is het wel handiger als je een eigen topic opent als je vragen hebt...
Het antwoord op je vraag is trouwens: nee dit kan niet want slagroom bevat teveel vocht en je fondant/marsepein zal hierdoor gaan smelten en als het ware zo van je taart af druipen.
Botercreme of ganache zijn geschikt om een taart mee af te smeren, slagroom niet.

Bedankt voor uw reactie. Ik ben hier voor het eerst en weet niet hoe het nog werkt.
Bedankt voor uw antwoord. Ik zal dan ook botercreme proberen voor op mijn taart.