1

Onderwerp: Speciaal lettertype / Tappits nodig!

Beste mede-taartenbaksters en/of taartenbakkers,

Voor een opdrachtgever (die heel frequent bij mij besteld) maak ik altijd taarten met het logo van hun bedrijf erop. Echter heeft het logo een lange naam met een speciaal lettertype. Wat ik nu doe is telkens het logo uitprinten, op het marsepein leggen, overtrekken en uitsnijden maar door die letters is dit vreselijk veel werk. Nu vroeg ik mij af of iemand weet hoe of waar ik bijvoorbeeld zelf tappits kan laten maken of hoe ik ze zelf kan maken.. Of misschien heeft iemand hier ervaring mee! Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt!

2

Re: Speciaal lettertype / Tappits nodig!

Is het niet handiger om het logo te laten printen op van die sheets?

3

je kunt de letters / logo waarschijnlijk wel bij een metaalbedrijf laten maken. dat is denk ik niet goedkoop.

misschien handig en goedkoper om het van karton te maken,
dat is minder kwetsbaar dan papier, dus kun je hem vaker gebruiken :)

succes!

4

Heb het logo laten printen op sheets, dat werkt helaas niet goed, want je moet dan alsnog de letters een voor een uitsnijden.. Heel gedoe en die sheets zijn vrij breekbaar vind ik.

De letters van karton maken is opzich wel een goed idee! En tja bij een metaal bedrijf zal het inderdaad wat kosten, maar als het mogelijk is en het werkt goed scheelt het mij een hoop tijd en dat kost ook wat haha.

Ik ga het in ieder geval van karton proberen!! Dankjewel allebei in ieder geval!

5

Misschien kan iemand met de cricut iets voor je betekenen. Ikzelf heb er geen, helaas...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

@Mascha...

Wil je echt cutters per letter of gewoon 1 mal voor het logo?   Ik heb ooit eens een bedrijfslogo laten uitfrezen.  Ik moest geregeld het logo schilderen op een bord dus met een mal was dat zo gedaan.  Gewoon ff spuitbusje pakken en hopla.   Cutters gaan ook wel maar zijn wel duurder.

Ik vermoed dat ze dergelijke firma's ook wel in Nederland hebben?  :cool:

7

@ Filling

Het maakt mij in principe niet uit of het 1 mal wordt of dat het losse cutters worden. Mag ik je vragen waar jij dat bedrijfslogo hebt laten uitfrezen? En waar ik eventueel die cutters zou kunnen bestellen of dat ze dat ook bij dat bedrijf doen waar jij dat hebt laten doen?

:thumb: super alvast!!

8

@mascha... als het goed is heb je mail. Had wat problemen met het verzenden dus als je niets hebt gehad laat dan hier maar iets weten, dan probeer ik opnieuw :)

9 Laatst bewerkt door Dot (12-08-2011 08:15)

ik heb ooit gezien, dat iemand zelf uitstekers gemaakt had van een metaal bij de bouwmarkt vandaan. het was een rol met gaatjes erin; maar ik weet niet wat en hoe het is; wilde er nog steeds eens naar kijken...

Groetjes, Dorothea.

10

Dot schreef:

ik heb ooit gezien, dat iemand zelf uitstekers gemaakt had van een metaal bij de bouwmarkt vandaan. het was een rol met gaatjes erin; maar ik weet niet wat en hoe het is; wilde er nog steeds eens naar kijken...

Ik denk dat je montageband bedoeld. Dit staat als voorbeeld in de Mjam, dan maken ze er het woord 'Kus' van

Maar de Mjam waarschuwt ook dat het niet ontworpen is voor gebruik met voeding en dat het op eigen risico is....