1

Onderwerp: Spuiten van Royal Icing

Ik wil graag van die soort van krullen op een taartje spuiten met royal icing. Moet ik dat dan rechtstreeks op de taart doen of apart en dan eerst laten drogen en dan op de taart plakken?
En met welke tip kan ik dat dan het beste spuiten?

2

Re: Spuiten van Royal Icing

Krullen spuit je meestal rechtstreeks op de taart. Op de site van de shop kun je bij de tips ook zien welke vorm je krijgt.
Gewoon eerst oefenen op bakpapier of zo tot je het gewenste effect krijgt. En als je googeld kun je ook best veel filmpjes vinden.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

Dat kan inderdaad rechtstreeks op de taart. Bij het oefenen kan je een tekening van hoe het moet worden onder het bakpapier leggen, dan kun je het net zo lang overtrekken tot je de beweging in de vingers hebt. Je kan ook met een sateprikker voorzichtig op de taart aangeven hoe het moet worden, zodat je het niet helemaal uti de vrije hand hoeft te doen. Succes!

4

Dank jullie wel voor de antwoorden!
Dit roept weer een aantal vervolgvragen bij mij op zoals hoelang moeten dingen die je spuit van royal icing drogen en hoelang kun je die dan bewaren en hoe bewaar je ze dan?

5

als je iets maakt van royal icing dan moet het lang drogen. En met de hoge luchtvochtigheid van nu echt heel lang ( een paar dagen) . Ik laat het gewoon aan de lucht drogen maar zet er wel grote deksel over tegen dde stof.
Als het eenmaal heel goed droog is kun je ze op een keukenpapiiertje in een doosje leggen.
Het is nu wel een crime hoor...royal icing. Ik heb een dummy staan met royal icing en door de hoge luchtvochtigheid springen gewoon spontaan dingen kapot, terwijl hij er al een paar maanden staat.

6

Gebruiken jullie voor icing de mix of maken jullie het zelf met eiwitpoeder?

7 Laatst bewerkt door StephL (12-08-2011 09:36)

Ik maak het met eiwitpoeder. En het klopt helemaal wat sil zegt, drogen van royal icing decoraties duurt ineens veel langer, dus begin op tijd als je ze los wil maken (rechtstreeks op de taart kan wel, de buitenkant hardt wel redelijk snel uit)!

8

Puppy78 schreef:

Gebruiken jullie voor icing de mix of maken jullie het zelf met eiwitpoeder?

dat ligt eraan, als ik maar een beetje nodig heb pak ik vaak de mix, als ik veel nodig heb maak ik het zelf met eiwitpoeder.

9

Ik wil eerst wat gaan oefenen dit weekend om de beweging in de vingers te krijgen, goede tip  :Y ! Het is niet zeker of ik ze dan ook ga gebruiken aangezien ik het liever rechtstreeks op de taart spuit. Ik moet de proeftaartjes donderdagavond klaar hebben. Nu wordt het volgende week ook weer warmer....