Re: Just for fun

cindy.t. schreef:

hele leuke taart fot is ook erg mooi genomen, parels erom heen en op een mooie schaal.
vraagje ik lees veel over ganache, maar wat is dat nou eigenlijk.
gr cindy

Dank je wel  :)
Ganache is slagroom met chocolade  :9  Voor een goede uitleg kan je het beste naar youtube gaan en de filmpjes van insipred by michelle kijken. Het zijn 3 fimpjes waarin ze precies uitlegt hoe ganache werkt.

27

hij is leuk zeg!

28

prachtig taartje

29

Linda Ravensbergen schreef:
Theatje schreef:

Heel erg mooi en als je ganache eenmaal geproefd hebt,,,,,,, hier willen ze niets anders meer.

Ik heb de taart zelf nog niet geproefd, ga het over een uurtje doen  :9  Ik had nu melkchocolade ganache gemaakt, maar volgens mij had ik de verhoudingen niet helemaal goed. Maak jij pure ganache?

Meestal maak ik witte die is zooooooooo lekker. 250 ml slagroom(35%vet) en 400 gram witte chocola(markant) in een schaal doen zodat de stukjes chocolade onderstaan. 1 min in de magnetron 1 minuut laten staan,weer 1min enz enz tot de chocolade gesmolten is. Dan pas voorzichtig roeren en hup de koeling in. Hij is klaar als het een soort chocopasta is geworden. Meestal maak ik hem 's avonds laat en haal hem dan 's morgens eruit om hem op kamertemperatuur te laten komen.

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

30

Wauw, hele mooie foto! Hoe doe je nou die achtergrond?

Oh en je taart is ook erg mooi! ;)

( ben op het moment erg bezig met foto's voor mijn website ;) )

Groetjes,vivian

Geniet van elke dag!!!!

Theatje schreef:
Theatje schreef:

Heel erg mooi en als je ganache eenmaal geproefd hebt,,,,,,, hier willen ze niets anders meer.

Ik heb de taart zelf nog niet geproefd, ga het over een uurtje doen  :9  Ik had nu melkchocolade ganache gemaakt, maar volgens mij had ik de verhoudingen niet helemaal goed. Maak jij pure ganache?

Meestal maak ik witte die is zooooooooo lekker. 250 ml slagroom(35%vet) en 400 gram witte chocola(markant) in een schaal doen zodat de stukjes chocolade onderstaan. 1 min in de magnetron 1 minuut laten staan,weer 1min enz enz tot de chocolade gesmolten is. Dan pas voorzichtig roeren en hup de koeling in. Hij is klaar als het een soort chocopasta is geworden. Meestal maak ik hem 's avonds laat en haal hem dan 's morgens eruit om hem op kamertemperatuur te laten komen.

Klinkt heerlijk!! Die ga ik van de week proberen  :Y  Bedankt voor je reactie  :thumb:

FiFi78 schreef:

Groetjes,vivian

De achtergrond is een behangetje, krijg je een heel leuk effect mee  :Y

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties!! Echt top  :thumb:  :D  :thumb:

34

FiFi78 schreef:

Groetjes,vivian

Ja zo doe ik het ook, maar met een rol cadeaupapier, bij mij zie je dus deuken en kreuken en een soort van rand, ik doe het zo.....
Ik rol het papier uit, hang een stuk op en dan zet ik de taart erop, maar daardoor ontstaat er dus een soort van rand op de achetrgrond, snap je het een beetje?  :rolleyes:  :s

Geniet van elke dag!!!!

35

Sjiek!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

36

Mooie taart. Leuke kleurencombinatie ook!

FiFi78 schreef:
FiFi78 schreef:

Groetjes,vivian

Ja zo doe ik het ook, maar met een rol cadeaupapier, bij mij zie je dus deuken en kreuken en een soort van rand, ik doe het zo.....
Ik rol het papier uit, hang een stuk op en dan zet ik de taart erop, maar daardoor ontstaat er dus een soort van rand op de achetrgrond, snap je het een beetje?  :rolleyes:  :s

Dan moet je het papier wat meer naar voren trekken zodat er geen vouw in komt. Ik zal morgen een foto maken van hoe ik het doe en dan mail ik 'm wel even naar je

38

FiFi78 schreef:

Dan moet je het papier wat meer naar voren trekken zodat er geen vouw in komt. Ik zal morgen een foto maken van hoe ik het doe en dan mail ik 'm wel even naar je

Super dank je!

Geniet van elke dag!!!!

39

Mooi!

40

ohhhh, leuk hoor.
Ik maak eigenlijk nooit "zomaar"een taartje maar ik denk dat het er eerdaags toch maar eens van moet komen :P

back in the world of baking !!

41

erg lief taartje zeg

Bedankt voor jullie leuke reacties  :thumb: 

Af en toe moet je jezelf ook eens verwennen met een taartje  ;)