1

Onderwerp: Help !

Ben met een super leuke opdracht bezig en de bovenste taart is wit en begint ( ook in de koelkast) onwijs te zweten. Mijn versiering glijdt gewoon letterlijk van de taart naar beneden aan de zijkanten. Wat kan ik hieraan doen. Voorlopig de eerste uren in de koelkast laten staan??? Nu heb ik hem erin en eruit omdat ik af en toe de versiering erop moet plakken en ik voel dat de luchtvochtigheid heel hoog is.

Wie heeft raadt???? Help! :s

Re: Help !

Ik weet niet of je een koelkastvulling erin hebt?

Maar in en uit de koelkast halen zorgt ervoor dat hij steeds meer gaat zweten, dus of erin of eruit (als dat kan met de vulling).

Iris Zijlstra schreef:

Ik weet niet of je een koelkastvulling erin hebt?

Maar in en uit de koelkast halen zorgt ervoor dat hij steeds meer gaat zweten, dus of erin of eruit (als dat kan met de vulling).

Er zit BC en Jam in en uit de koelkast laten tot morgen namiddag lijkt me geen goed idee. Ik maak anders wel de rest van de versieringen nu en plak ik die er morgen pas op?????

Trekt dat zweten nog wel weg als ik de taart nu met rust laat?? Maak dit trouwens nu voor het eerst mee na 30 taarten en het gebeurd ook meer met witte fondant  :/  :rolleyes:

Ja, dat zweten stopt als je hem met rust laat. Zowel buiten als binnen de koelkast.

BC kan toch gewoon buiten de koelkast?

Ik zou inderdaad de versieringen er pas opplakken als hij minder zweet.

Iris Zijlstra schreef:

Ja, dat zweten stopt als je hem met rust laat. Zowel buiten als binnen de koelkast.

BC kan toch gewoon buiten de koelkast?

Ik zou inderdaad de versieringen er pas opplakken als hij minder zweet.

Ja dat weet ik dus niet 100% zeker. Volgens mij kan een taart met BC met 20 graden niet 24 uur buiten de koelkast en buiten dat vind ik dat de taart mooi strak blijft als hij koel is, ben bang dat als ik hem er buiten zet , ik morgen een bobbel taart heb.. :nooo

Bedankt voor je tips. Ik laat hem nu met rust en maak hem morgen verder af . Heb net gegluurd en er is niks meer naar beneden gegleden en dat zou nu ook verder niet meer kunnen gebeuren als ik hem met rust laat toch??Ppff wat een stress als het om een taart voor iemand anders gaat.

Ja, de stress is echt niet leuk, maar het gaat helemaal goed komen! De kans is klein dat er nu weer spullen gaan zakken.

Ik houd altijd al mijn taarten gewoon in de koelkast, dus ik zou niet weten of hij inderdaad hobbelig gaat worden als je hem zo lang buiten de koelkast zou houden, maar ik durf het ook niet aan :)

Iris Zijlstra schreef:

Ja, de stress is echt niet leuk, maar het gaat helemaal goed komen! De kans is klein dat er nu weer spullen gaan zakken.

Ik houd altijd al mijn taarten gewoon in de koelkast, dus ik zou niet weten of hij inderdaad hobbelig gaat worden als je hem zo lang buiten de koelkast zou houden, maar ik durf het ook niet aan :)

Thanks voor de emotionele steun, hahaha :Y  :)  En ik ga het ook niet testen buiten de koelkast.  ;)