Onderwerp: Hallo allemaal
Hallo,
ik ben Rinske van Kesteren. Ik ben inmiddels al een jaar een trouwe bezoeker van de leukste taarten en dacht dat het zo langzamerhand wel eens tijd werd dat ik me aan ging melden.
Wat meer informatie over mezelf, ik ben 22 jaar, net afgestudeerd en nog geen baan waardoor ik alle tijd heb om te bakken. Ik heb mijn hele leven in Brabant gewoon maar ben voor de liefde richting Amsterdam verhuist.
Veel ervaring met prachtige taarten bakken heb ik nog niet. Ik heb heel veel appeltaarten gebakken (wil bijna zeggen wie niet) en inmiddels twee fondant-taarten, een replica van mijn ouders bruidstaart (wat een groot drama werd, hij zag er prachtig uit maar aangezien het een slagroomtaart was en ik hem 150 km moest vervoeren..nou je kan je denk ik wel indenken wat er 150 km verder over is van een drie lagen slagroomtaart. Maar gelukkig heb ik hem nog kunnen herstellen).
Ik ga vandaag mijn derde fondant-taart maken, voor mijn schoonmoeder een iejoor taart. En eerlijk gezegd kan ik hier wel wat hulp bij gebruiken. Ik heb inmiddels van marsepein een kleine iejoor gemaakt die verbazingwekkend goed gelukt is. Het probleem is alleen dat mijn schoonmoeder niet zo'n zoete kauw. Ze houdt niet van chocolade, maar gelukkig wel van caramel. Dus ga ik 1 vulling met bebogeen doen..nou wil ik alleen nog een tweede vulling doen. Chocolade en caramel gaan natuurlijk hand in hand echter is dat nu geen optie. Dus zat ik te denken aan een butterscotch vulling. Maarrr... wat is een lekkere butterscotch vulling. Heb wel enkele recepten gevonden maar na wat testjes bleken deze niet zo lekker te zijn. Heeft er iemand een tip?
Alvast bedankt!!