Onderwerp: Marsepein wit kleuren

Ik heb een opdracht voor een K3 taart gekregen en bij de voorbeelden op internet zie je voornamelijk taarten, bekleed met wit marsepein of fondant en dan de kleuren van de regenboog erbij.

Ik werk eigenlijk altijd met Zeelandia marsepein en heb wel eens geprobeerd om dat wit te kleuren, maar dat werd echt heel nattig. Ik heb hiervoor White white icing color van Wilton gebruikt en daarbij nog Superwhite van Sugarflair. Ik heb waarschijnlijk de verhoudingen niet goed gemengd.

Heeft iemand een tip hoe ik de marsepein mooi wit kan krijgen, welke verhoudingen of moet ik het poeder en de vloeistof eerst tot een “papje” maken en dan door de marsepein doen of is het wellicht handiger om gewoon witte marsepein te kopen?  :)

Ik dacht al om misschien maar een lichtroze taart te maken, maar helemaal wit is denk ik wel het mooiste.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Van taarten maken word je blij!

2

Re: Marsepein wit kleuren

Als je op dit onderwerp zoekt, komt je heel veel info tegen over het witmaken van marsepein!

ik gebruik ook zeelandia en idd met sugarflaire superwhite en white white van wilton maak ik altijd mijn marsepein wit. maar goed, hagelwit gaat het nooit worden natuurlijk!!

3

Ik gebruik ZL marsepein in combinatie met Wilton White Icing Color en dit wordt net zo wit als fondant.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

4

Ik kleur zeelandia marsepein met bright white van Americolor, werkt prima