1

Onderwerp: Uit boek Paris Cutler, nog tips????

Hallo allemaal,

Ik heb zonet nog wat nieuwe berichten gekeken en als ik dat zie ben ik er nog lang niet........  :(

Maar...... ik heb het boek van Paris Cutler, Cupcake Decoraties, gekregen en ben natuurlijk meteen aan de slag gegaan.

Wat vinden julie ervan?

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TV3QFLOK.jpg

De regenboog cakejes vond ik nog wel te doen, afwerking kan alleen vele malen beter. Voor de zon geld hetzelfde. Echter het poppetje die bij de parachute hoorde lukte bij mij voor geen meter, veeeeeeeel te klein om uit te snijden. Ik heb het nu met een gewoon scherp keukenmesje gedaan. Doen jullie met het iets anders en dat het dan wel lukt?

Graag hoor ik over al jullie tips zodat ik me verder kan ontwikkelen. Ik heb wel lol gehad. Dat is in ieder geval zeker.

Alvast bedankt voor alle tips!

2

Re: Uit boek Paris Cutler, nog tips????

Super leuk! :thumb:

goed gelukt hoor!!  :thumb:

Every day is a day for Cupcakes!

4

Leuk! heb helaas geen tips voor je. Zelf vond ik het cupcake boek van Paris Cutler wat te ingewikkeld... Ben wel helemaal weg van haar taartenboek.

Sweet addiction...

5

Reespees schreef:

Leuk! heb helaas geen tips voor je. Zelf vond ik het cupcake boek van Paris Cutler wat te ingewikkeld... Ben wel helemaal weg van haar taartenboek.

Inderdaad komt het boek eerst heel ingewikkeld over. En zoals ik al zei, het kleine parachutistje heb ik ook niet gedaan, maar er zitten er wel een aantal tussen die ik met vol vertrouwen tegemoet zie.

6

leuke cupcakes! Ik heb het boek vorige week gekregen van mijn moeder, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen om iets te proberen!

7

leuke cupcakes, erg kleurrijk Ik vind ze goed gelukt :Y
Tips: misschien is het mooier voor de volgende keer om de restjes poedersuiker van het fondant er van af te wrijven (evt met een droge kwast). En eventueel kan je de randjes van het uitgesneden fondant netjes bijwerken (zijn nu bij sommige een beetje rafelig), dan krijg je nog een strakkere effect.

8

Leuk gedaan! Heb het boek ook al een tijdje maar heb er nog niets uit gemaakt. vind het niveau wel erg hoog. Wel PRACHTIGE cc's erin!

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

9 Laatst bewerkt door Scheila (12-08-2011 14:06)

Misschien kun je het snijden met een hobbymesje. http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -2307.html
Hier kun je heel precies mee snijden.

Maarre ze zijn wel heeeeeel erg mooi geworden.

10

@lice schreef:

leuke cupcakes, erg kleurrijk Ik vind ze goed gelukt :Y
Tips: misschien is het mooier voor de volgende keer om de restjes poedersuiker van het fondant er van af te wrijven (evt met een droge kwast). En eventueel kan je de randjes van het uitgesneden fondant netjes bijwerken (zijn nu bij sommige een beetje rafelig), dan krijg je nog een strakkere effect.

Hoi @lice,

Ik heb dan geen poedersuiker gebruikt, maar maizena. Maar ik kreeg het niet helemaal voor elkaar. Misschien iets meer vocht gebruiken.

Wat betreft de randen, hoe doe je dat? Ik heb nu een keukenmesje gebruikt voor het uitsnijden en er met mijn vinders, het handvat van het mesje en het steeltje van een kwastje gebruikt om het bij te werken. Maar zoals je ziet nog geen super resultaat. Wat gebruik jij daar voor?

Groetjes, Notj'n

11

Scheila schreef:

Misschien kun je het snijden met een hobbymesje. http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -2307.html
Hier kun je heel precies mee snijden.

Maarre ze zijn wel heeeeeel erg mooi geworden.

Hoi Scheila,

Dank je wel voor de tip. Ik meende dat ik nog een dergelijke setje had (een keer bij de Action op de kop getikt voor mijn foto hobby). Maar kon het helaas niet meer terug vinden....... Maar zal er nog eens over nadenken. Ik vind dat het allemaal al gauw plakt aan het mesje en van het werkblad weg glijdt. Dus ja daar moet ik nog even mee prutsen.

Groetjes, Notj'n

12

Iedereen bedankt voor de tips en complimenten. Ik ga binnenkort nog wat uit het boek proberen. En ik zal het dan ook zeker hier weer wat plaatsen. Misschien dat ik dan ook wat mensen kan overtuigen om zelf ook eens wat te doen uit dat boek. Wat is inderdaad geen sinecure, maar onmogelijk ook weer niet. Ik ben namelijk echt niet handig hoor.....  ;)