1

Onderwerp: Koekjes met icing

Hallo allemaal!

Ik zou graag koekjes willen versieren met icing. Nu heb ik al wat rondgesnuffeld hier en ook al bij de how to's gekeken.
Ik zag daar dat ik dan het beste spuitmondje 2 kan kopen voor de randjes en met 3 kan opvullen? Zijn dit 2 en 3 van Wilton of van PME?
In de hebshop zie ik heel veel verschillende spuitzakken. Welke kan ik het beste aanschaffen? Ook kwam ik een adapter tegen? Heb ik dit perse nodig? Of hoe werkt het?
Hoe installeer je een spuitmondje op een zak??

En zijn er nog andere dingen echt nodig of heel handig om aan te schaffen?

Alvast bedankt! :D

Groetjes, Marjolein

2

Re: Koekjes met icing

Bij de workshop koekjes versieren, die ik heb gevolgd, gebruikten we gewoon zelf gevouwen spuitzakjes van bakpapier. Dat gaat ook prima en dan kun je het gaatje net zo klein/groot maken als je wilt. Even op google cornetje invoeren als je wilt zien hoe het werkt.

groetjes el

3

@El bedankt!! Zal eens proberen!!

Iemand anders nog tips?

4

als je met spuitzakken werkt MOET je een adaptor hebben.
je heb onderin je zak een gat waarin je de adaptor doet, en daaraan bevestig je de spuitmondjes. (er zijn vaak setjes te koop met een adaptor en bv 4 spuitmondjes erbij)

verder heb je plastjes "tubes" om de decoreren dus dan schaf je zo'n setje aan (over het algemeen vrij goedkoop) en daarmee versier je je koekjes, alleen zijn deze mondjes vrij grof dus is lastig fijne lijntjes te maken.

zelf een cornetje vouwen is het fijnst, dit vergt wel wat oefening maar kost je alleen een velletje bakpapier en je kan superfijne lijntjes ermee maken.

voor het spuiten (als je zelf geen cornetje vouwt) kan je een papieren spuitzak gebruiken met daarin een wegwerp spuitzak zodat het lekker stevig is en makkelijk schoon te houden.

N-Joy Cakes

5

Thx NiQ!! :D

6

Dat zijn inderdaad de Wilton spuitmondjes, ik gebruik 2 voor de lijntjes en 3 of 4 (bij een wat groter oppervlak) voor het vullen. Het is handig om er daar een paar van te hebben als je met meerdere kleurtjes werkt, dan hoef je niet tussendoor telkens de spuitmondjes te vervangen en af te wassen.

In het begin gebruikte ik gewoon druk-en-sluit-zakjes met een adapter erin: hoekje eraf knippen, adapter uit elkaar draaien, grote deel in de zak doen en dan vanaf de buitenkant een spuitmondje erop zetten en het ringetje eromheen draaien. Die liggen echter wel minder goed in de hand dan spuitzakken. Tegenwoordig gebruik ik plastic snoepzakken, je kan ook bijvoorbeeld een featherweight bag van Wilton gebruiken. Om het schoonmaken binnen de perken te houden zou je dan zoiets kunnen doen: http://sweetsugarbelle.com/2011/03/colo … yal-icing/ werkt heel goed! Succes!