1

Onderwerp: Lief kroontjes taartje

Ik had een tijdje geleden om het even iets rustiger aan te gaan doen met taartenbakken omdat ik vaak helemaal geen zin had om een taart te maken. Gelukkig heb ik de zin weer terug gekregen en heb van de week onderstaande taartje mogen maken.
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/284687_197001387027309_100001523469761_554504_6237437_n.jpg

2

Re: Lief kroontjes taartje

Het kan helemaal geen kwaad om af en toe een "taart-time-out " te nemen hoor . Vaak komt het de creativiteit alleen maar ten goede . Het is een schattig taartje geworden  :thumb:

Carpe Diem !

3

leuke taart!!!!!!!!!!! :Y

- er moet méér TAART gegeten worden! hoevé? VéTaart!

wat leuk,
hij is echt super schattig, en dat kroontje....ik moest meteen aan mijn geklungel met het kroontje voor mijn dochters 3de verjaardag denken. dus mijn vraag is meteen hoe maak je dat kroontje? laat je hem al omgekrult drogen of doe je dat later?

5

Wat een prachtige lieve taart.

"You may be only one person in the world,
but you may also be the world to one person."

6

Wat een ontzettend lief taartje. Mag ik weten hoe je de trikjes gemaakt hebt?

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

7

Bedankt voor jullie leuke reacties. De ontvangster was ook helemaal blij met de taart.
@ Kim, het kroontje moet je omgekrult laten drogen. Achteraf breken de puntjes af als je ze dan wilt buigen.
@  home made, de strikjes heb ik gemaakt met een fi malletje.

8

erg mooi  :Y

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

9

Wat een mooie, lieve stapel! En leuk dat je weer zin hebt om taarten te maken, welcome back dus eigenlijk! :lol:

laat je het kroontje dan rechtop drogen of zet je het ergens op/in?
ik heb hem 5 keer opnieuw moeten maken omdat hij telkens scheurde. en met op de taart zetten scheurde de achterkant/naad in. lastig karweitje vond ik. of had ik hem in de diepvries moeten zetten of zo om uit te harden? heb je nog tips voor me?

Mooi taartje.  :thumb:
Ik ga me binnenkort ook aan mijn eerste kroontje wagen, maar is blijkbaar niet zo simpel lees ik :/

Er ff tussenuit kan soms deugd doen!

12

Wat een lief, mooi stapeltje.

Groetjes Samantha

Life is like one of my cakes......You never know what you're gonna get.
http://www.facebook.com/pages/Cake-Diva … ref=stream

13

wat een superlief taartje!

liefs marieke

14

Super cute! en mooi!

15

Thanks!
@ kim, ik rechte vaas genomen met een diameter die ik ook wilde voor het kroontje. Daarom heb ik bakpapier gedaan en vastgezet met een plakbandje. Hiermee voorkom je dat het kroontje gaat vastplakken aan het glas en hij dus gaat breken als je hem er afhaald. Tips om te voorkomen dat het kroontje niet gaat breken is door de punten niet te diep te snijden, dan scheurt hij uit. Ook het fondant niet te dun rollen daardoor wordt alles weer te slap.
Succes!

16

Super mooi!

17

leuk taartje Alexandra en fijn dat je er weer bent met je taartjes ;)
groetjes Carla

Alexandra13 schreef:

Thanks!
@ kim, ik rechte vaas genomen met een diameter die ik ook wilde voor het kroontje. Daarom heb ik bakpapier gedaan en vastgezet met een plakbandje. Hiermee voorkom je dat het kroontje gaat vastplakken aan het glas en hij dus gaat breken als je hem er afhaald. Tips om te voorkomen dat het kroontje niet gaat breken is door de punten niet te diep te snijden, dan scheurt hij uit. Ook het fondant niet te dun rollen daardoor wordt alles weer te slap.
Succes!

doe je er ook bakpapier aan de buitenkant tegenaan? en de achterkant van het kroontje, de naad zeg maar, overlap je die of lijm je die precies tegen elkaar aan, bij mij begon die ook in te scheuren toen ik hem op de taart had gezet en de fondant wat zachter werd.

alvast bedankt voor deze bruikbare tips  ;)  :thumb:

ik heb eigenlijk ook nog wel een vraagje over deze leuke taart.
ik was opzoek naar een steker voor het 'naambordje' zeg maar.
nu heb ik ze in ovaal gevonden. en wel met die kartelrand maar dan zijn die gaatjes er niet uit. hoe doe jij dat? als ik vragen mag!

gr. christa

20

Wat een mooie lieve taart!

21

Bedankt!
@ kim, ik heb de uiteindes goed tegen elkaar gelegd een heel klein beetje lijm en zachtjes gesmootherd. Heb je tylose gebruikt? en heb je het kroontje wel goed (paar dagen) laten drogen? anders gaat hij inderdaad scheuren als je hem op de taart gaat zetten.
Succes!
@ Christa, de gaatjes kan je heel gemakkelijk maken met spuitmondjes. Je kan dan zelf bepalen hoe groot het gaatje moet worden. Een beetje crisco op het mondje helpt de gaatjes mooi uit te steken. Succes!

oh super, en ik maar denken dat het een kant en klare steker was. thanks dat je dit wilde delen. weer wat geleerd. volgende taart gelijk uitproberen. leuk!

23

christa-taart schreef:

oh super, en ik maar denken dat het een kant en klare steker was. thanks dat je dit wilde delen. weer wat geleerd. volgende taart gelijk uitproberen. leuk!

Ben benieuwd naar jouw taartje!

24

een prachtige taart is het. super :thumb:

25

Ach, wat een lief taartje. Heel mooi!

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!