1

Onderwerp: wie helpt mij op weg met een mooi strik maken

hallo allemaal.
Hoe kan ik het beste een strik maken.
Wie helpt mij op weg  :rolleyes:

harstikke bedankt
liefs ellen :Y

Re: wie helpt mij op weg met een mooi strik maken

Als je een ronde uitsteker hebt, maak je twee rondjes, de grote is afhankelijk hoe groot je je strik wilt hebben...
deze vouw je licht dubbel en druk je een beetje aan op de punten die bij elkaar komen. Dit doe je bij beide rondjes.. Een recht stukje fondant over de aangedrukte delen, en twee strookjes maken met een hoekje eruit als lintjes aan de strik.
snap je m nog?  ;)

3

:) ja ik snap hem nog,maar ik bedoel die met die lussen allemaal :)
thanks

oh dan moet je ff bij de how-to's kijken, staat ie vast tussen!

Kijk maar eens op deze site, bij how to's
www.Tartacadabra.com

6

:thumb: dank je wel dat is hij die ik wil maken :thumb:

:thumb: Succes!!

8

susanvanswaaij schreef:

Als je een ronde uitsteker hebt, maak je twee rondjes, de grote is afhankelijk hoe groot je je strik wilt hebben...
deze vouw je licht dubbel en druk je een beetje aan op de punten die bij elkaar komen. Dit doe je bij beide rondjes.. Een recht stukje fondant over de aangedrukte delen, en twee strookjes maken met een hoekje eruit als lintjes aan de strik.
snap je m nog?  ;)

Ik heb dit een paar keer gelezen omdat ik dacht dat ik het verkeerd las. Dat van die twee rondjes snap ik niet  :o

Esther68 schreef:
susanvanswaaij schreef:

snap je m nog?  ;)

Ik heb dit een paar keer gelezen omdat ik dacht dat ik het verkeerd las. Dat van die twee rondjes snap ik niet  :o

Ik heb het ook vier keer gelezen maar heb ook niet voldoende verbeeldingskracht om het te begrijpen....  :s

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

10

ik snap hem wel
als je een rondje dubbelvouwt en een beetje hol maakt   krijg je een beetje 1 lusje van z'n strik  maak je er 2 zet die tegen elkaar en leg er een recht strookje over alszijnde de knoop . de 2 losse stukjes zijn de lintjes die er los bij hangen ..

weet aleen niet of jullie het nu snappen hahahahaha

11

Ik snap de uitleg wel maar dan krijg je toch twee rare lussen? Misschien moet ik het zelf uitproberen om er beeld bij te hebben  ;)

12

susanvanswaaij schreef:

www.Tartacadabra.com

Ik heb het ook op deze manier gedaan, maar toen ik de fondant met tylose heb laten drogen en er toen lussen van wilde maken scheurden ze gelijk. Ik zou dus aanraden om bijna gelijk na het doorkneden van de tylose de lussen te maken en ze dan pas te laten drogen.

Misschien bedoelen ze dit ook, maar uit het verhaal had ik dat toen niet gelijk begrepen en heb de hele strik weg kunnen gooien.
De tweede keer heb ik de lussen gelijk gemaakt en vervolgens laten drogen en dit ging veel beter.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, dit was in ieder geval mijn ervaring met deze how-to, die verder wel super makkelijk en duidelijk is!

Een goede taart is altijd de zonde waard!!

marjolein_88 schreef:
susanvanswaaij schreef:

www.Tartacadabra.com

Ik heb het ook op deze manier gedaan, maar toen ik de fondant met tylose heb laten drogen en er toen lussen van wilde maken scheurden ze gelijk. Ik zou dus aanraden om bijna gelijk na het doorkneden van de tylose de lussen te maken en ze dan pas te laten drogen.

Misschien bedoelen ze dit ook, maar uit het verhaal had ik dat toen niet gelijk begrepen en heb de hele strik weg kunnen gooien.
De tweede keer heb ik de lussen gelijk gemaakt en vervolgens laten drogen en dit ging veel beter.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, dit was in ieder geval mijn ervaring met deze how-to, die verder wel super makkelijk en duidelijk is!

Dat had ik ook. Het is me de laatste keer zelfs zonder tylose goed gelukt met sligro fondant. Geen scheurtjes en gewoon een nachtje laten drogen.