Onderwerp: Zwanger en swiss merengue toef
Mag ik, nu ik zwanger ben nog de swiss merengue toef eten?
Het wordt tenslotte gemaakt met rauwe eieren, maar de eiwitten worden natuurlijk wel verwarmd!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Zwanger en swiss merengue toef
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Mag ik, nu ik zwanger ben nog de swiss merengue toef eten?
Het wordt tenslotte gemaakt met rauwe eieren, maar de eiwitten worden natuurlijk wel verwarmd!
ik zou het niet doen...
het wordt wel verwarmd, maar het gaat zeker niet tot 60°.
Je kan mss wel eiwitpoeder gebruiken, met water erbij geeft dat hetzelfde effect maar het is gevriesdroogd dus wel veilig.
ik zou het niet doen...
het wordt wel verwarmd, maar het gaat zeker niet tot 60°.
Hij moet tot zeker 70 graden verwarmd worden want anders kan je eiwit de boter niet dragen. En heb je kans dat heel je mengsel in schift schiet. Maar inderdaad om zeker te weten gewoon gepasturiseerd eiwit nemen of maken van eiwitpoeder. Enne gefeliciteerd met je zwangerschap
Dank jullie wel!
Ok, daar maar eens naar op zoek
Hij moet tot zeker 70 graden verwarmd worden want anders kan je eiwit de boter niet dragen. En heb je kans dat heel je mengsel in schift schiet.
oh, dat wist ik niet...
ik werk nooit met een thermometer...
maar euh, ik stop er gewoon mijn vinger in, want ik had eens gezien op een filmpje dat je moet verwarmen tot je suiker helemaal gesmolten is (en het dus glad aanvoelt tussen je vingers).
Bij 70° denk ik dat mijn vingers zouden verbranden...
en mijn meringue BC is altijd al gelukt...
maar mss heb ik gewoon een ander recept, of iets anders in het hoofd...
voor de veiligheid moet je eiwit altijd goed verhitten. Ik heb altijd een thermometer er langs liggen en pas bij 75C haal ik het van het vuur.
De suiker is dan allang opgelost maar ik vind dat je met rauwe eiwitten geen risico kunt nemen.
ik maak al een tijdje voor iemand die zwanger is taartje en cakjes, daarvoor maar ik het altijd met eiwit poeder. zo ga je nooit de mist in als het net niet warm genoeg is geworden.
succes en gefeliciteerd met je zwangerschap!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Zwanger en swiss merengue toef