1

Onderwerp: wanneer vullen, afsmeren en bekleden?

ik weet het, heb al meerdere topics  :s .

maar een nog een paar laatste vraagjes.
ik wil canavond de taart bekleden, maar kan ik dan het beste nu al vullen en afsmeren? of kan dat ook vlak voor het bekleden?

en maak dan nu al de botercreme en aangeklopte slagroom ( me schuimpjes vulling )?

is mijn eerste taart met fondant en wil perfect hebben  :Y .
is voor de derde verjaardag van mijn zoontje.

bedankt alvast

Re: wanneer vullen, afsmeren en bekleden?

Nu eerst vullen en afsmeren en dan in de koelkast zetten. Je kunt hem er dan vanavond uithalen en er nog even met een warm paletmes langsgaan om het helemaal strak te krijgen. Hierna pas bekleden met fondant.
Fijne verjaardag !

3

Als je nu je taart vult en afsmeert en in de koelkast zet tot vanavond is hij lekker door en door koud en goed stijf. Dat is makkelijker met bekleden.
Zelf vind ik het wel lekker als ik 's avonds direct kan gaan bekleden en decoreren. 't Kost altijd meer tijd dan je verwacht.

Succes ermee en een fijne verjaardag!

Groetjes Gerien

4 Laatst bewerkt door rak123 (09-08-2011 11:52)

Hallo allemaal,

Ik ben naar een workschop geweest en helemaal verslaafd, maar moet nog veel leren.

Een vraagje als jullie de taart in de koelkast bewaren, hoe zet je deze er dan in in een doos,  plastic zak of gewoon zo.

Alvast bedankt

5

Gewoon in een taartdoos, ook als de taart wel gevuld en afgesmeerd is maar nog niet bekleed.

als hij alleen met botercreme bedekt is, dan gewoon zo in de koelkast. Als hij bekleed is allen in de koelkast als het vanwege de vulling nodig is en anders in een kartonnen door, niet in plastic want dat gaat zweten

7

Alleen afgesmeerd zonder fondantbekleding, gewoon zo in koeling, onafgedekt, dan kan botercreme lkkr koud en stijf worden.
Als je slagroomvulling gebruikt na bekleden met fondant in pedaalemmerzak in koeling.
Als je geen 'koelkastvulling' gebruikt, gewoon in zak op koele donkere plek buiten koeling..( na bekleden)

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

8

Dank voor de reacties