1

Onderwerp: De Browniepot...

Deze variant op de welbekende koekjespot wilde ik graag met jullie delen!

http://www.friedchillies.com/images/articles/Ingredients.jpg

Ingredients:
1 quart sized jar
2⁄3 tsp salt
1 1⁄8 cup flour, divided
1⁄3 cup cocoa powder
2⁄3 cup brown sugar
2⁄3 cup white sugar
1⁄2 cup chocolate chips
1⁄2 cup white chocolate chips
1⁄2 cup walnuts or pecans

Method:
Wash, rinse and dry canning jars then layer ingredients as follows:
2/3 tsp salt

5/8 cup flour

1/3 cup cocoa powder

1/2 cup flour
2/3 cup brown sugar
2/3 cup white sugar

1/2 cup chocolate chips

1/2 cup white chocolate chips

1/2 cup walnuts

Make sure you also print out a set of cooking instructions for your recipient. Preheat oven to 175C. Grease a baking pan. Pour the contents of the jar into a large bowl and mix well.
Stir in 1 teaspoon vanilla, 2/3 cup vegetable oil and 3 eggs. Beat until just combined. Pour the batter into the prepared pan and bake for 20 to 25 minutes or until an inserted toothpick comes out clean.

Bron: http://www.friedchillies.com/index.php/ … s-in-a-jar

Re: De Browniepot...

leuk!

liefs marieke

3

:thumb:  :thumb:

4

Bedankt voor de leuke tip!

5

thx !

6

Leuk, ga ik meteen opslaan!

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

7

ga ik zeker eens proberen!  :thumb:

8

ow super!

ik heb echt al voor zoveel mensen de koekjes pot gemaakt!

dan kan ik ze nu eens een nieuwe variant geven!  :thumb:

erg leuk!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

9

Heel leuk, en vooral heeeeeeeeeeeel lekker. Die moet ik ook eens proberen!

Heel leuk,die sla ik op!!Thnx!! :thumb:

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

11

Heel leuk, mijn dochter wil meteen dat ik nu brownies ga maken! Heb het opgeslagen en ga dit zeker snel eens maken.

12

Thnxs! Variatie is altijd welkom  :Y

13

Die ken ik idd heb hem via Pinterest opgeslagen moet alleen nog even de tijd vinden om hem te maken. Koekjespotten zijn hier in mijn omgeving echt een groot succes dus ik denk dat deze er ook wel in gaat  :Y

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

14

Ik heb de pot afgelopen weekend gemaakt en vandaag even de hoeveelheden in grammen en Nederlandse beschrijving bij gedaan.

Ik heb hem ook op het forum neer gezet ==> klik hier

En heb hem ook ook mijn blog geplaatst ==> klik hier

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

15

marieke84 schreef:

Ik heb de pot afgelopen weekend gemaakt en vandaag even de hoeveelheden in grammen en Nederlandse beschrijving bij gedaan.

HELDIN!!  :thumb:  :thumb:

Life is what you bake it.

16

Geweldig en Marieke ook bedankt  :thumb:

Groet, Jolanda

17

Super leuk!

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

18

Taartenmarie schreef:
marieke84 schreef:

HELDIN!!  :thumb:  :thumb:

Hihi, heldin van de brownies  :lol:

19

Ziet er erg leuk uit maar heeft iemand em al gemaakt? Mis bakpoeder, rijst het wel?

20

Ik maak regelmatig zelf brownies (en gebruik daar nooit een pakje bij) maar in geen van mijn brownie-recepten hoort een rijsmiddel. Brownies horen naar mijn inziens niet echt luchtig te zijn. Ik gebruik wel altijd Amerikaanse recepten.

Maar toevallig heb ik ze gister middag volgens dit recept gemaakt (wil wel weten wat ik weggeef) en wij vonden ze prima gelukt en lekker. Machtig maar wel lekker. En om bewijs mee te leveren hier een foto van de brownies:

http://www.taartig.nl/blog/wp-content/uploads/brownies.png

Groetjes Marieke

21

mitsey schreef:

Ziet er erg leuk uit maar heeft iemand em al gemaakt? Mis bakpoeder, rijst het wel?

Zie bovenstaand bericht. Hoop dat je overtuigd bent dat het idd werkt.

22

ik heb mijn collega gister een pot kado gedaan...
spontaan hebben we besloten er zondag een brownie-maak-feestje van te maken, haha!

Dus ik ben zeer benieuwd maar het ziet er heerlijk uit!
lekker kleffig, zoals het naar mijn idee hoort.

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

23

chocotoetje schreef:

ik heb mijn collega gister een pot kado gedaan...
spontaan hebben we besloten er zondag een brownie-maak-feestje van te maken, haha!

Dus ik ben zeer benieuwd maar het ziet er heerlijk uit!
lekker kleffig, zoals het naar mijn idee hoort.

Idd brownies horen klef en machtig te zijn en niet luchtig, hihi.