1

Onderwerp: Regenboog taart???

Hallo!!

Even een vraagje. Me kleine is jarig en ze wil graag een taart die van binnen verschillende kleureb heeft; rood groen eb blauw.
Hoe krijg ik de taart in die kleuren ( duuh kleuring) maar hoe zorg ik ervoor dat de kleuren niet in mekaar overlopen?
Daar mot vast ook een handige tool voor zijn

Bedankt!!

2

Re: Regenboog taart???

Beslag voor elke laag apart mixen en kleuren?

Misschien moet je hier even kijken...

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=143618

4

Idd elke laag apart kleuren en bakken... Ik heb het zelf ook al gedaan... Tip: de lagen mogen best dikker zijn want dunne lagen drogen heel snel uit... En ook kleurstof gebruiken die je mag verwarmen/koken... Verder best een zo plat mogelijke bakvorm gebruiken.

Veel succes ermee!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

5

Hoe lang gaat 1 laag ongeveer in de oven? En welke kleurstof is het beste hiervoor? Ik gebruik de kleurstoffen van sugar nog wat

6

Je kan best even op de flesjes lezen of ze mogen verwarmd worden. Ik dacht dat de wilton gel colors geen probleem geven...
Wat de tijd van bakken betreft, dat is een vraag die ik moeilijk kan beantwoorden. Het hangt af van hoe dik je de laag maakt, hoe groot de cakevorm is, hoe warm je oven staat, het type oven etc.
Ik ben wel met mijn neus tegen de oven blijven staan, goed in het oog houden, als de cake wat los komt en terug wat inzakt, is die klaar, en natuurlijk ff met de prikker voelen...
Moet wel zeggen dat het geen simpele taart was, heel wat werk mee gehad!

Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

7

oke. en haal je dan de laag eruit en bak je volgende of stort je de nieuwe laag erop net als spekkoek bakken zeg maar

8

neenee, elke laag apart bakken, he...
eruit halen, en de volgende bakken...
je kan natuurlijk ook meerdere lagen in verschillende vormen bakken, als je de plaats hebt in je oven...

9

Dat dacht ik al. Bij spekkoej bak je het opmekaar. Helaas niet zo gemakkelijk dus. Bedankt!