1

Onderwerp: chocomousse

hallo iedereen

ik wil graag 3verdiepingen biscuit gevuld met chocomousse en afgesmeerd met ganache. Maar nu is mijn vraag hoe ik dit moet doen? ik weet niet of dit haalbaar is qua gewicht en hoe moet ik de chocomousse tussen de taart doen zodat die niet lekt of ik weet niet wat..

Heb al met de zoekfunctie gezocht maar geen echte werkbeschrijving gevonden. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groetjes

2

Re: chocomousse

1. dijkje spuiten voor je vult
2. als je zeker wilt zijn dat het niet lekt kan je een heel dun laagje bc over je kapsel smeren (onder de mouse dus)
3. maak je ganache op tijd, deze heeft ongeveer een nacht nodig om op te stijven.
4. gewicht moet gewoon goed gaan, botercreme weegt ook zwaar (goed stutten)

N-Joy Cakes

NiQ schreef:

2. als je zeker wilt zijn dat het niet lekt kan je een heel dun laagje bc over je kapsel smeren (onder de mouse dus)hier heb ik nog nooit over na gedacht. Dit doe je om vertikaal lekken door het kapsel heen te voorkomen?
3. maak je ganache op tijd, deze heeft ongeveer een nacht nodig om op te stijven.ik laat de ganache een paar uur staan op het aanrecht (3-4) en smeer er dan mee af

Life is what you bake it.

4

:think: mousse is toch niet zwaar? da's juist luchtig :Y

Sinds ik afsmeer met ganache gebruik ik geen bc meer, ook niet als dijkjes :nooo  Gewoon vullen tot de rand en (in 2x) afsmeren met ganache (a la Michelle). Lekkerrrrr :9  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Carien schreef:

:think: mousse is toch niet zwaar? da's juist luchtig :Y

Sinds ik afsmeer met ganache gebruik ik geen bc meer, ook niet als dijkjes :nooo  Gewoon vullen tot de rand en (in 2x) afsmeren met ganache (a la Michelle). Lekkerrrrr :9  :Y

Misschien bedoelt ze dat ze vult met ganache ipv mousse?
Ik gebruik nu ook alleen nog maar ganache om af te smeren. Allen wel de witte want dat vind ik eigenlijk wel bij elke vulling passen en melkchocolade niet en dat heeft ook een veel meer uitgesproken smaak. Ben benieuwd waar de andere ganache-smeerders het meest mee afsmeren  :D

Life is what you bake it.

6

Ik heb nu twee maal afgesmeerd met ganache de eerste keer met puur, maar die vond ik niet lekker de tweede keer met wit vond ik wel beter smaken maar ik denk dat ik de volgende keer ga voor melk dat lijkt me toch de lekkerste

groetjes Hanneke

7

hey iedereen

bedankt voor de tips. Ik bedoel met "zwaar" gewoon het gewicht van de fondant op de biscuit met luchtige chocomousse. (ben bang dat hij plat gaat worden)

Ik heb al enkele keren afgesmeerd met ganache en vind dit beter dan bc...

Die dijkjes doen jullie dat met ganache of bc? ( ik gebruik nooit dijkjes  :o )

hartelijk bedankt voor de antwoorden!!!

groetjes