1

Onderwerp: stapeltaart op elkaar plakken

weet niet zo goed of ik hier goed zit,
maar had een vraag over een stapeltaart, als je die wil stapelen leg je dus een nieuw kartonnetje op de taart, maar ik ging vorige keer snijden, de bovenste laag, toen alles op was, haalde ik het kartonnetje eraf en alles bleef plakken aan het kartonnetje, dus ondertaart erg lelijk, weet iemand hoe ik dit kan voorkomen,
alvast bedankt.

Re: stapeltaart op elkaar plakken

Ik denk dat je zoiets moeilijk kunt voorkomen....
En hij wordt toch opgegeten het maakt dan toch niet meer zo veel uit hoe hij eruit ziet ?
Als het begin resultaat maar goed is...

Of denk ik dan te makkelijk?  :think:

3

Soms leg ik onder het karton een kloddertje bc om te plakken en daaromheen licht insmeren met poedersuiker. Het buitenste randje doe ik niets mee. Ik wil graag vlekken voorkomen...  O-)

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

4

wij hebben tot nu toe steeds de bovenste laag eraf gehaald.... taarten waren 2 lagen... dit ook omdat niet iedereen de smaak van de bovenste wilde

5

Ik heb bij mijn (eerste) stapeltaart de bovenkant eraf gehaald en eerst de onderste aangesneden. Heb overigens niets tussen de onderste taart en karton gedaan. konden hem er netjes vanaf halen

Groetjes Marianne

6

Ik plak 2 kartonnetjes met de vetvrije kant tegen elkaar. Daar zet ik de taart op en decoreer deze. Dan zet ik 'm op de onderste laag. Het plakt wel een beetje (kun je volgens mij niet helemaal voorkomen) maar niet zo erg als wanneer je de grijze kant op de taart legt.

7

bedankt voor jullie reacties.

8

Ik denk dat het door de druk van het snijden is gaan plakken. De laag die je gaat snijden eraf halen en dan ziet het er het langste mooi uit lijkt me.

9

idd 2 kartonnetjes op elkaar (vetvrije kanten naar buiten, of zo'n gouden/zilveren kartonnetje :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

Ik haal ook altijd eerst de laag eraf voordat ik hem ga aansnijden. Denk dat dat toch wel het nodige plakken tegengaat.

11

:think: had je wel dowels gebruikt?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl