1 Laatst bewerkt door cupandcakes (07-08-2011 13:09)

Onderwerp: Bruidstaart

hallo iedereen

twee weken geleden de opdracht gekregen om een witte bruidstaart voor 170 personen met enkele zwarte bloemen te maken. Het koppeltje is van de bruid haar ouders en die wilde ze er graag op.

De taart is vanillebiscuit gevuld met slagroom, jam en rood fruit en afgesmeerd met botercreme. Die botercreme had ik wel verkeerd gekocht want die kon je enkel gebruiken om te vullen. Doordat ik dus niets anders had heb ik het toch maar gedaan.

Nu heb ik een vraagje; de onderste (grootste) taart begon te lekken. Ook toen ik hem aansneed was hij helemaal nat. Ik heb geen idee hoe dit komt. Kan iemand mij helpen? Gelukkig was de onderste taart over en moest die niet gegeten worden maar vond het toch jammer. Het smaakte ook niet vies en was toch wel lekker maar dit is niet leuk om een natte biscuit te hebben.

Ik denk persoonlijk dat het door de boter komt die ik heb gebruikt voor de botercreme. En de botercreme zelf!

Iemand een idee? Ik heb binnen kort weer een bruidstaart en wil dit niet meer mee maken.

Bedankt!! Lieve groetjes

ik weet niet hoe ik er een foto moet bijzetten sorry...

2 Laatst bewerkt door Elis (07-08-2011 13:17)

Re: Bruidstaart

Ik zie je foto niet. Het is de bedoeling dat je de foto via een webalbum plaatst. Bijvoorbeeld mijnalbum of Picasa.
Ik zie namelijk dat je hem via je c schijf heb geplaatst.

Dan de link tussen  zetten en je ziet de foto.

Tevens heb ik je gemeld, je vraag hoort niet bij bruids- en stapeltaarten, dit is meer voor het showen van je eigen taart. Je hebt meer een vraag over het maken van de taart, taartdecoratie algemeen.

Om op de vraag terug te komen denk ik dat het komt door het fruit, wellicht niet helemaal goed uitgelekt. En door de botercreme die je hebt gebruikt niet helemaal goed is geklopt geweest.

Het is namelijk zo dat als je de Botercreme van de mix hebt gebruikt, op de verpakking staat voor vullen, dat deze wel gebruikt kan worden voor afsmeren alhoewel hij wel zacht blijft. Het gaat erom dat hij niet gaat schiften, wat wel snel gebeurd bij deze botercreme, dus kwestie van goed klaarmaken.

De meningen over deze botercreme zijn dan ook heel verschillend. Ik persoonlijk net als vele andere op dit forum gebruiken 1:1 botercreme = bijvoorbeeld, 100 gr boter en 100 gr suikerbakkerspoeder. En dan voeg ik er wat vanilla essence doorheen. succes!

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

3

http://www.mijnalbum.nl/Album=FFH8G8A6

Hier is ze

Bedankt!!

4

Helaas nog niet zichtbaar :/

5 Laatst bewerkt door Elis (07-08-2011 13:26)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MHC3MIEW.jpg

Zo gevonden  :)

Hij is groot zeg, mooi hoor.
Misschien proberen om hem de volgende keer wat strakker te maken aan de bovenkant, de onderlagen, die lijken erg rond. Dan wordt hij nog mooier. Wel lastig, ik weet het, ben ook niet altijd tevreden hoor.

Wat voor rood fruit heb je gebruikt? Diepvries misschien?
En had je klopfix door de slagroom? Hoe lang heeft hij in en uit de koelkast gestaan?

Wel een mooie stijlvolle taart  :Y

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

7

Als het de bedoeling is dat je de taart hier showt en daar tips bij wilt, kan-ie hier blijven staan; de rubriek Bruids- en Stapeltaarten is bedoeld om te showen, maar je kunt ook feedback krijgen.
Wil je echter zeker je vragen beantwoord hebben, dan hoort je topic in één van de vraag- en antwoordrubrieken.

Wat is je bedoeling?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

bedankt allemaal voor de antwoorden.

Ik wil de taart gewoon laten zien en tips krijgen hoe het beter kan. Mag ie dan blijven staan?

Groetjes

9

Ja hoor :)
Het is een mooie taart  :thumb:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Bedankt!!