1

Onderwerp: Hoe krijg ik dat nou goed voor elkaar ??

Zelden vraag ik hier iets ; ik kijk , pruts , vloek en probeer net zolang totdat ik het voor elkaar heb . Maar nu lukt het niet omdat ik het gewoon niet weet dus vraag ik ook maar eens om hulp . Wat is mijn probleem ?

Ik moet voor op de bruidstaart van mijn nichtje het welbekende kussende delfts blauwe paartje boetseren . Nou kan ik dat best wel , een beetje . Maar nu lukt het dus niet , het is niet zo zeer het paartje

. Ik heb flowerpaste Fondant + tylose vind ik niet zo fijn werken ) gemaakt met het recept van hier ( poedersuiker , tylose ,eiwitpoeder+water , crisco ) . Hoe laat ik nou de verschillende onderdelen drogen zonder dat ze inzakken of plat worden of de vorm van het sponsje of de prop plasticfolie aannemen . Is het de juiste manier : eerst alle lossen onderdelen maken en als het wat aangedroogt is in elkaar zetten ? Hoe voorkom ik dat de benen verworden tot stompjes ?

Wie kan mijn frustratie wegnemen ? Ik zou je eeuwig dankbaar zijn .  :Y

Carpe Diem !

2

Re: Hoe krijg ik dat nou goed voor elkaar ??

Ik gebruik vaak eierdozen, waarvan ik soms de holte wat opvul als het platte decoraties zijn zoals vlinders of bloemen. Creatief denken... Heb je niet een glas/kommetje voor het juist formaat?
Ik vind zelf het boetseren soms erg lastig, laat vaak de basis drogen voordat ik met de volgende "laag" verder ga!
Kun je hier iets mee?

3 Laatst bewerkt door jolandavrk (07-08-2011 12:24)

eerst een basis maken van flowerpaste, daarna bekleden met fondant is misschien een optie.

groetjes Jolanda

Met vriendelijke groet
Jolanda

Ik snap niet goed wat er nou niet lukt. Mocht het wel om het paartje gaan, ik bouw paartjes vanuit onderen op. Ik boetseer de benen, doe daar stevige floral wire door. Boetseer dan de schoenen of voeten, zet die op een dummie en prik dan de wire door de schoenen en laat dit zo eerst drogen voordat ik verder ga met opbouwen. Zo werk k naar boven toe en is het heel stevig :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Laten drogen in een bakje maizena?

(roep ook maar wat, maar die ene keer dat ik het probeerde lukte dat heel erg goed  :cool: )

6

tipsytaartje schreef:

Ik snap niet goed wat er nou niet lukt. Mocht het wel om het paartje gaan, ik bouw paartjes vanuit onderen op. Ik boetseer de benen, doe daar stevige floral wire door. Boetseer dan de schoenen of voeten, zet die op een dummie en prik dan de wire door de schoenen en laat dit zo eerst drogen voordat ik verder ga met opbouwen. Zo werk k naar boven toe en is het heel stevig :)

Ja het was een beetje een onduidelijk verhaal maar ik bedoelde inderdaad het paartje . Ik heb denk ik gewoon te weinig geduld , wil het in één keer af hebben .

Ik heb het mannetje even van marsepein gemaakt ; dat heb ik in 10 minuten gefikst  :P . Maar ja , dat wordt natuurlijk niet keihard , ik gebruik hem maar als prototype en ga geduld verzamelen en de " opbouw-methode" gebruiken . Bedankt voor je uitleg Tirza !

Carpe Diem !