1

Onderwerp: Mijn allereerste taartjes!

Ik heb me net voorgesteld en hier komen mijn allereerste taartjes!
Ik heb geen workshop of iets gedaan, alleen hier en elders op internet gekeken en veel ideeen en tips opgedaan!
Ik heb alleen maar was basics in huis, namelijk een 16cm springvorm, biscuitmix, botercreme mix, marsepein wit en rood en wat kleurstof (wat dus helemaal verkeerd bleek te zijn)

Dit is nummer 1.. voor een eerste was ik er best trots op. Marsepein groen kleuren ging helemaal mis omdat ik vloeibare levensmiddelenkleurstof had. Alles ging plakken en het kreeg totaal geen echt groene kleur. Er een vormpje van snijden voor de aardbeien ging dus voor geen meter, maarja toch maar zo gedaan. Voor het lint en de strik had ik wat poedersuiker en doorheen gekneed en het na het uitrollen even laten drogen, dat ging al iets beter! Het schrijven heb ik gewoon met wat poedersuiker met kleurstof gedaan. Hij is gevuld met bcm + verse aardbeien en een laag citroenkwark, en afgesmeerd met 1:1 bc.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PFORDRT4.jpg

Dan mijn tweede taartje, deze vond ik toch wel erg goed gelukt, was er helemaal blij mee! wat je toch kan maken met alleen maar 2 kleurtjes marsepein!! Zelfde gevuld als mijn 1e taartje alleen nu de 2 vullingen in 1 laag, want mn biscuit was nogal laag.. de lussenstrik een nachtje laten drogen, maarja was gemaakt van puur marsepein en zakte dus toch wel wat in, maar hij viel in de smaak bij mijn ouders!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BTY6JHGE.jpg

En het 3e taartje heb ik afgelopen donderdag gemaakt, dit was werkelijk verschrikkelijk! Ik had wel wat wilton kleurstof van iemand kunnen lenen om uit te proberen! dat ging veeel beter! Ik had hier al gelezen dat het erg afhankelijk is van het weer hoe makkelijk het bekleden gaat, maar dat het zo'n ramp zou worden met warm/vochtig weer had ik niet verwacht. Daar kwam bij dat ik maar 1,5 uur had vanaf het moment dat ik mn biscuit uit de vriezer haalde en dat ik de deur uit moest.. inclusief bc maken en marsepein kleuren.. dus ja niet echt zoals het hoort he haha! Het idee voor het taartje vind ik nog steeds erg leuk, alleen de uitwerking is duidelijk wat minder! de kikker heb ik gemaakt met een howto van het forum (waarvoor dank!) en de bloem is zomaar wat uitgesneden en totaal mislukt, maarja wat wil je he... gevuld met 2 lagen aardbeienjam+slagroom met mascarpone, en weer afgesmeerd met 1;1 botercreme (had niet eens tijd om de afgesmeerde taart terug in de koelkast te zetten dus bekleden was echt een drama!)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3T87MRZZ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GNLSVPNH.jpg

Oeps.. sorry voor dit hele lange verhaal, ik zal het in het vervolg korter houden! Bedankt voor het lezen en kijken! Tips, ideeen en andere op of aanmerkingen zijn uiteraard zeer welkom!!!

2

Re: Mijn allereerste taartjes!

Mooie 1e parade zeg!!!

Ik vind het inderdaad knap dat je zulke leuke taarten kan maken, met weinig spullen in huis :Y

Je strik taart vind ik het mooiste, en je kikker leuk geboetseerd :thumb:

leuke taarten heb je gemaakt!
inderdaad leuk wat voor gave taart je al kunt maken met 2 kleuren marsepein. ik vind je strik echt heel mooi, alsof je het al vaker gedaan hebt!
voor het uitsteken van figuren heb ik wel een tip voor je om kartelrandjes te voorkomen: de uitsteker die je in de uitgerolde marsepein hebt gestoken iets heen en weer schuiven. dat geeft een mooier resultaat.
ben benieuwd naar je volgende creaties!  :thumb:

Ik zing mijn eigen wijsje!

4

Bedankt! Ik vind de strik zelf ook het leukst! eerst hier op het forum naar tips gezocht.. maar volgende keer ga ik m met fondant en tylose proberen, dan zal ie toch mooier blijven.. en ja ik vind het nu al zo leuk dat er zekel een volgende bestelling uit de webshop zal komen! Ben al een lijstje aan het maken :)

@koekiemonster: bedankt voor de tip! ik heb nu nog geen uitstekers.. heb alles uitgesneden, ohnee het blad onder de kikker is met ene glas gedaan. maar ook dan kan ik inderdaad wat aan die randjes doen!

Pompidom86 schreef:

Bedankt! Ik vind de strik zelf ook het leukst! eerst hier op het forum naar tips gezocht.. maar volgende keer ga ik m met fondant en tylose proberen, dan zal ie toch mooier blijven.. en ja ik vind het nu al zo leuk dat er zekel een volgende bestelling uit de webshop zal komen! Ben al een lijstje aan het maken :)

@koekiemonster: bedankt voor de tip! ik heb nu nog geen uitstekers.. heb alles uitgesneden, ohnee het blad onder de kikker is met ene glas gedaan. maar ook dan kan ik inderdaad wat aan die randjes doen!

:Y glaasje schuiven! ;)

Ik zing mijn eigen wijsje!

6

:thumb:

7

Leuke eerste parade!

Neem eens een kijkje op www.hettyvanderelst.nl - Alles over lekker eten...

8

Bedankt!