Onderwerp: Prinsessen koets met prins op het witte paard!
Hallo allemaal,
Heb vandaag een taart afgeleverd voor een kleine prinses die 5 jaar werd. Ik wilde graag eens een koets proberen dus die kwam er zowieso op ( een geluk dat ze erg van prinsesjes, sprookjes en roze houd!).
Heb me flink laten inspireren door de mooie koetsen hier op het forum ( Monique63 ik vond jouw koets hele maal geweldig dus je zult vast veel herkennen, beetje geinspipikt
)en uit het boek van Debby Brown.
Ik had deze al gemaakt en ingevroren maar bij het ontdooien pfff een drama want de beugels braken steeds af
kon er uiteindelijk de kussentjes niet meer opleggen
. Smokkel dus even een fotootje meer van voor het invriezen. En met het warme weer veel moeite gekost om fondant weer wat droog te krijgen.
Ook was m'n koets op de foto er een beetje gedraaid opgezet zie ik nu of het lijkt zo door de foto's.....? En de taart was scheef.
Hmm beetje gemengde gevoelens bij deze taart, had hem mooier en strakker willen hebben maar de ontvangster was er wel blij mee gelukkig. Heb wel al een aantal taartjes gemaakt maar echt strak en recht worden ze helaas nog niet.
Zo heel verhaal en nu nog veel foto's sorry!

Ow ja de vulling:
De koets is een citroen cake met klein beetje bc vanille
De middelste laag is 4 vruchten jam, mokka bc ( merengue), banketbakkersroom met heel dun laagje pure chocolade, mokka met heel dun laagje chocolade en mokka afgesmeerd.
Onderste frambozen jam, witte chocolade merengue bc met verse frambozen beide vullingen 2x en met de choco creme afgesmeerd
Bedankt voor het kijken!
Groetjes Tieneke

de prins kijkt zo schetig en de prinses verheerlijkt... ze zijn echt dol op elkaar, dat zie je zo!