1

Onderwerp: Dringende vraag over biscuit invriezen!

Echt sorry voor al mijn vragen, maar ik ben zo bang dat het anders fout gaat. Heb het hele forum al doorzocht maar iedereen zegt dat als je je biscuit in de vriezer doet, dat je hem in een pedaalemmerzak moet doen. Maar die hebben wij niet, kan je het ook in een gewone vuilniszak doen en dan luchtvrij en in de vriezer? Want zo'n pedaalemmerzak is altijd doorzichtig en toch anders dan een vuilniszak.

Nogmaals sorry voor mijn vragen allemaal, maar ik wil het gewoon even goed weten!

Re: Dringende vraag over biscuit invriezen!

Kan gewoon hoor, ik vries ze zelf alleen in folie in.

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

3

oke dankje! dan doe ik dat wel gewoon, ik weet het anders ook niet :P

Hoi charliegirl,

Invriezen in een vuilniszak zou ik niet doen, lijkt me niet bepaald voedselveilig... Inpakken in huishoudfolie kan ook, als het maar luchtdicht is.

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

5 Laatst bewerkt door charliegirl (06-08-2011 17:47)

Hmm ik heb hem nu wel in een vuilniszak gedaan.. Helemaal luchtdicht is het wel. Wat kan ik dan nu beter doen? Eruit halen en in huishoudfolie doen of zo laten?

Oke ik heb hem er maar uit gedaan en heb er een paar laagjes vershoudfolie overheen gedaan, vond ik dan toch wat fijner! Ik hoop dat het nu goed is zo :)

6

en als je hem niet luchtdicht hebt verpakt? kan dat kwaad?
heb er helemaal niet aan gedacht  :o .
wil hem eigenlijk maandag uit de vriezer halen en afmaken.

7 Laatst bewerkt door saskiahuisman (06-08-2011 19:31)

jerlin schreef:

en als je hem niet luchtdicht hebt verpakt? kan dat kwaad?
heb er helemaal niet aan gedacht  :o .
wil hem eigenlijk maandag uit de vriezer halen en afmaken.

Hoi,

Heb je geen grote diepvrieszak, deze kun je bij elke supermarkt krijgen. ( 3 liter is een hele grote zak). Die gebruik ik altijd, dan ben ik er zeker van dat het luchtdicht is. Ik vind altijd dat er aan een vuilniszak een luchtje zit, ik ben dan bang dat de biscuit dit overneemt tijdens het vriezen. Ik zou de biscuit in huishoudfolie doen als je niets anders hebt, goed dicht verpakken en dan in een gewone plastic zak doen.
Als de zak niet luchtdicht is, droogt je biscuit uit.

8

Ik heb hem nu alleen in huishoudfolie gedaan, en dan in de vriezer. Is het verstandig om er nog een gewone plastic zak omheen te doen?