Dank je wel voor het reageren.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar:
ik ben net terug van vakantie en tijdens de vakantie zijn we ook uit eten geweest, en nam mijn man een sorbet als nagerecht. Over het ijs/slagroom hadden ze ook wat gesuikerde nootjes gedaan.
Ik heb ook een hapje geproefd. Op/in die stukjes noot zat wel heel veel suiker, het was ook vrij hard. Het stond wel leuk maar eigenlijk vond ik het niet echt lekker. Ik had gedacht dat het naar nootjes zou smaken maar ik proefde meer harde brokjes suiker. Terwijl ik de nootjes op een gekochte slagroomtaart wel heel lekker vind.
Vanmiddag de doos Crunchy Crisp opengemaakt, en die stukjes noot zijn gelukkig een stuk zachter. Ook wat minder grof denk ik.
Dus ik wou het maar op de slagroomtaart proberen.
Maar moest eerst mijn recept opsnorren.
Tussen m'n bakrecepten vond ik een lege verpakking van Dr. Oetker nougatine, en tot mijn verbazing zijn de ingrediënten o.a. pinda's i.p.v. hazelnoten.
Hmm,
ik kwam toch weer aan het twijfelen.
Vervolgens heb ik Frusco (de fabrikant van Crunchy Crisp) per mail deze vragen gesteld:
Is Crunchy crisp geschikt om op zijkanten van slagroomtaarten te gebruiken?
(Eigenlijk zou ik ook willen weten of nougatine/gesuikerde nootjes/brasilliene/bresilienne/crunchy crisp/hazelnoot krokant allemaal namen zijn voor hetzelfde product of dat er wel degelijk verschil in zit).
En ik heb al antwoord:
"De Crunchy Crisp is bij uitstek geschikt voor de zijkanten van bv. slagroomtaarten.
Er zijn verschillende types van dit product, met het verschil dat de een op basis is van hazelnoot, pinda's of in ons geval een combinatie van hazelnoot en rijst. Deze combinatie maakt dat het product altijd die krokante "bite"heeft".
Ik ben wel blij met dit antwoord, anders kreeg ik die doos nooit op.
Ik ben wel benieuwd door welke vulling jij het van plan bent te doen.
(Zonet zag ik ook dat iemand anders een soortgelijke vraag had gesteld, zie http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=128665)