1

Onderwerp: help alsjeblieft! Hulp bij strik nodig

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het maken van een strik maar omdat het door omstandigheden al wat later is kom ik in tijd nood.
Ik heb ondertussen de lussen gemaakt maar wil eigenlijk aan beide zijkant ook nog graag een sierrandje maken. De lussen drogen nu maar ik zag op de site van tartacadabra dat ik nadat de lussen gedroogd zijn ik één van de zijkanten (sierandje)kan doen en dan, na 2 uur drogen de volgende sierrand. Dan is het midden in de nacht en dan moet ik vervolgens de strik nog in elkaar knutselen. Kan ik de lussen nu ook zo laten liggen tot morgenochtend en dan verder gaan met de sieranden om vervolgens de strik af te kunnen maken of moet ik nu verder?
Ik hoor het graag!
bedankt alvast

2

Re: help alsjeblieft! Hulp bij strik nodig

Hmm, ik denk sowieso dat de tijd wel erg kort is. Zo'n strik (en zeker met dit weer) moet toch wel een paar dagen drogen anders stort in elkaar als je hem afmaakt.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Ja, een strik moet echt een aantal dagen drogen.. lees hier op het forum ook weleens 2 weken..

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

4

Het kán wel. Ik heb het gisteren nog gedaan (ook uit tijdnood). Ik zou dan wel het disc-je nemen met het kleinste gaatje. Bij het plaatsen van de lussen ook goed kijken of het randje er nog mooi op zit, zo niet, dan met je vinger weer goed doen.

Jacqueline

5

drogen kan ook in een oven op 50graden :Y  dan gaat 't wat sneller O-)  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

hij hoeft ook pas volgende week af te zijn dus in die zin heb ik geen tijdnood maar ik bedoel of ik de strik in één keer af moet maken of dat ik morgen verder kan gaan met de sierranden.
De strikken zelf liggen nu te drogen maar ik vraag me af of ik het begin nu kan maken en dus op een later moment(morgenochtend) verder kan gaan.

Bedankt alvast voor het meedenken maar hoop nog reactie te krijgen op bovenstaande vraag

7

Ooh, gewoon morgen verder gaan, joh. Kan makkelijk!

Die 2 uur is alleen een minimum, van hoe lang het in ieder geval moet drogen. Zeker voor de zijrandjes maakt het niet zoveel uit. Het is niet zo dat je het al hard geworden fondant weer moet buigen ofzo.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

8

Dan doe ik 1 sierrandje zo meteen en dan doe ik die andere lekker morgen. bedankt!