Onderwerp: Bruidstaart... het zweet breekt uit...
bij mij dan, niet bij de taart, nog niet.
Maandag mag ik mijn eerste bruidstaart leveren. Het is een kado voor vrienden, maar natuurlijk moet alles goed gaan. 4 hoog, 30-25-20-15
Kapels zijn super gelukt, lussenstrik is top, vulling geen probleem, ik ben voorzien van cakeboards, holle dowels en noem maar op... Mijn fondant staat ivm het warme weer inmiddels in emmertjes op de slaapkamer waar airco is.
En toch heb ik afgelopen nacht de hele nacht gedroomd van die taart.
Ik ben bang dat de cakeboards aan de volgende laag fondant blijven kleven en de boel kapot getrokken wordt. En dat wil ik toch echt voorkomen.
Vooral lees ik dat mensen vragen "hoe kleef ik de boel op elkaar". Maar ik wil juist dat het netjes van elkaar af te halen is!
Ik las iets over beetje poedersuiker tussen de fondant en de cakeboard. Strooi ik dat dan gewoon voorzichtig op de bovenkant van de onder taart (deel waar de volgende komt)? Of moet ik een vetvrij karton tegen het cakeboard plakken?
Zondag hoef ik pas te bekleden en stapelen dus ik heb nog even de tijd. De stapel kan in 2x2 mee naar de locatie, ong. 1km en 1 verkeersdrempel van mijn huis en ik heb daar tijd om de 2 te stapelen en af te werken.
Alvast bedankt voor jullie tips, nog 2 nachten taartdrama dromen lijkt me geen feest.