1

Onderwerp: Hoe kan ik mijn taarten hoger krijgen?

Hoi allemaal!
Op het forum zie ik veel taarten die best hoog zijn, ik vraag me af hoe je je taart zo hoog kunt krijgen. Ik vul de bakvorm altijd 2/3 deel en snij dan de bovenkant eraf en draai de taart dan om, maar vind de taart dan niet heel hoog. Doe ik misschien iets fout?

Groetjes DotjeSlagroom

2

Re: Hoe kan ik mijn taarten hoger krijgen?

Het kan helpen om eerst je eieren te mixen (1 minuutje is prima) en daarna de biscuitmix en het water erbij te doen. Daarna alles 10 minuten mixen (8 min. op hoge stand en 2 min. op lage stand).
Je "beslag" is dan lekker luchtig. Ik bak altijd in de PME vormen van 10 cm hoog. En de biscuits worden al gauw 8 cm (zonder vulling).
Hopelijk heb je hier wat aan...

Dat zal ik dan eens proberen bij mijn volgende taart! Ik denk dat het vooral door mijn bakvorm komt die van mij is maar 6 cm hoog dus dat scheelt nogal wat! Ik ga die van PME ook maar is bestellen, heel erg bedankt!

Je kan ook de bakvorm iets verhogen met bakpapier, dan hoef je niet meteen een nieuwe vorm te kopen. Werkt meestal wel anders kun je altijd meer beslag maken.

Succes.

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

5

ik gebruik de pme van 10 cm hoog, sinds 2 weken en via de tastyshop de tip gekregen om minimaal 15 minuten te mixen sinds ik dat doe zijn ze 10 cm hoog ! Dus langer mixen dan op de verpakking staat. En hoezo snij je de bovenkant eraf? als de taart bol is geworden kun je er ook iets zwaars op leggen en dan zakt hij in...

Wat ook helpt is je eieren goed op kamertemperatuur laten komen.
Bovenkant eraf snijden hoeft niet, mits de taart heel bol is... draai je je biscuit om?

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

Mijn taart is altijd heel bol als die uit de oven komt en daarom snijd ik die kant eraf en dan draai ik de taart om, zodat de onderkant de bovenkant van de taart wordt..

8

DotjeSlagroom schreef:

Mijn taart is altijd heel bol als die uit de oven komt en daarom snijd ik die kant eraf en dan draai ik de taart om, zodat de onderkant de bovenkant van de taart wordt..

als ie te bol uit de oven komt ( heb ik regelmatig) dan lig ik er even iets zwaars op zodat hij zakt tot aan bakrand hoogte gaat altijd goed , heb nog nooit iets er afmoeten snijden

9

Of iets lagere temperatuur en iets langer bakken, dan is de bolling vaak ook minder.

Oké heel erg bedankt!!

Je kunt natuurlijk ook twee biscuits (of whatever je gebruikt) op elkaar leggen :)

En als je taartje erg bol uit de oven komt staat je oven te heet.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

12

proudmama schreef:
DotjeSlagroom schreef:

als ie te bol uit de oven komt ( heb ik regelmatig) dan lig ik er even iets zwaars op zodat hij zakt tot aan bakrand hoogte gaat altijd goed , heb nog nooit iets er afmoeten snijden

Ik snijd ook altijd de bolle kant eraf en dan draai ik m om om af te koelen, op een rooster.
Ik laat m niet in t blik zitten ivm condens in t blik...