1

Onderwerp: Taart te laat uit de vriezer...Hellup!!!

Ik hoop dat mijn taart nog te redden is, maar het volgende is dus gebeurd (of eigenlijk niet gebeurd...)

Deze week een taart gemaakt (gevuld met Mona toetje én gedecoreerd met fondant!) en in de vriezer gedaan. Het plan was om 'm vanochtend (vrijdag) van de vriezer naar de koelkast te verplaatsen, zodat ik 'm morgen (zaterdag) om 10.00 uur bij 'de klant' ontdooid en wel kan afleveren... Prima plan!

Nu ben ik vanochtend 'm dus vergeten uit de vriezer te halen en kom ik daar pas net (21.30 uur) achter  :s  :grr:

Wat kan ik doen? Ik moet de taart om 10.00 uur ontdooid en wel afleveren, dus nu nog zo'n 12 (ipv de gestelde 24) uur te gaan???

Kan ik 'm misschien beter buiten de koelkast laten ontdooien of gaat dat te snel voor de fondant en is de vulling dan niet meer lekker?

Kortom...; Ik heb jullie tips nu heel hard nodig!!! Alvast dankjewel!

2

Re: Taart te laat uit de vriezer...Hellup!!!

Ik zou het echt niet weten.. sorry.. weet idd niet of je fondant het zo leuk gaat vinden als je hem buiten de koelkast laat ontdooien..

Hoop dat iemand een antwoord voor je heeft..

Maar.. ik denk dat ik een andere zou bakken en dan de ingevroren taart voor een andere keer zou bewaren..
Weet je zeker dat het goed is..

Succes!

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

3

Ik zou de taart vooralsnog gewoon in de koelkast laten staan. Ik weet niet of het een grote taart is, maar volgens mij duurt het geen volledige 24 uur voor een taart ontdooid is. Morgenvroeg zou ik de taart uit de koelkast halen en "op temperatuur" laten komen. Mocht je fondant wat gaan "zweten" door het temperatuursverschil tussen de koelkast en je keuken, dan heeft de taart nog even de tijd om te drogen. En je kunt er ook een ventilator voor zetten en op een zachte stand laten blazen. Succes! :)

4

Ik ga mee met Miranda.   :Y

Daarbij, dat de klant hem om 10 uur wil hebben, dat wil niet zeggen dat ze hem om 10 uur gaan aansnijden. Ik zou wel even zeggen dat ie misschien nog wat koud kan zijn.
Afhankelijk van de vulling kunnen zij beslissen of ze hem al dan niet buiten de koeling willen laten staan.

~ Never waste a good crisis... ~