1

Onderwerp: stapelen: botercreme tussen taart en karton of niet???

Hoi allemaal,

Weet niet of ik het in de juiste rubriek post, maar heb een vraagje ivm stapelen.
Heb even gezocht via zoekfunctie maar vind niet meteen iets terug.

Doen jullie tussen de onderste taart en het karton van de 2de taart nog iets tegen schuiven? en zo ja, gaat dit met botercreme of gaat dat schuiven? Of moet ik persé royal icing gebruiken. (ik gebruik dit niet dus dan moet ik dat nog snel maken  :s )
Of hoeft er niets tussen?

Alvast bedankt voor de tips!

2

Re: stapelen: botercreme tussen taart en karton of niet???

Ik heb er de laatste keer niets tussen gedaan! De taart was door de temperatuur wat plakkerig en plakte dus al aan elkaar vast!

Hoi allemaal,

Weet niet of ik het in de juiste rubriek post, maar heb een vraagje ivm stapelen.
Heb even gezocht via zoekfunctie maar vind niet meteen iets terug.

Doen jullie tussen de onderste taart en het karton van de 2de taart nog iets tegen schuiven? en zo ja, gaat dit met botercreme of gaat dat schuiven? Of moet ik persé royal icing gebruiken. (ik gebruik dit niet dus dan moet ik dat nog snel maken   )
Of hoeft er niets tussen?

Alvast bedankt voor de tips!

4

ik deed het eerst wel altijd met wat botercreme ertussen maar tegenwoordig stapel ik altijd met 1 lange stok in het midden. Dan kunnen ze ook nergens naar toe en ziet het er een stuk mooier uit als je de taart uit elkaar haalt bij het snijden.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

Hey Sil,

Maar hoe geraak je dan door zo'n karton? Ik heb zo'n stevig taartkarton. Zou jij het riskeren zonder iets tussen, gewoon leunen op dowels?

Groetjes!

van te voren een gat in maken...

Anders kan je ook gesmolten chocolade gebruiken, gewoon wat blokjes even in de magnetron en dan erop laten lopen, dat verschuift never nooit meer als het is uitgehard.

Zo doen ze t in Engeland veel...

Suc6!

Oh, super tip! Bedankt he!

8

Prittiewittie schreef:

Hey Sil,

Maar hoe geraak je dan door zo'n karton? Ik heb zo'n stevig taartkarton. Zou jij het riskeren zonder iets tussen, gewoon leunen op dowels?

Groetjes!

idd eerst een gat in het karton maken. en dan schuif ik steeds de volgende taart er bovenop. Ik maak ook eerst een gat in het midden van de taart zodat ik zeker weet dat ik goed zit. Behalve in de bovenste taart.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

9

ja hoor, kan prima met botercreme. Ik gebruik zelf gewoon net wat ik voor handen heb.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Prittiewittie schreef:

Hoi allemaal,

In ieder geval is één rubriek genoeg; dubbel plaatsen is niet de bedoeling. Ik heb je topics samengevoegd.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ok, bedankt Marianne. Ik zal het volgende keer in 1 rubriek posten.