1

Onderwerp: Jubileum 40 jaar

Voor een van mijn (nieuwe) collega's een taart gemaakt voor haar oom en tante die 40 jaar getrouwd zijn.

Ze kwam zelf met een voorbeeldtaart aan.
Ik heb de taart niet helemaal na gemaakt, maar er mijn eigen draai aan gegeven.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8CDK3ZJL.jpg

Bij de strik heb ik het probleem, dat de lussen niet blijven plakken! Iemand tips hiervoor?
Ik heb nu een grote bal fondant in het midden gestopt en daar de lussen ingeprikt.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UTYUCSLZ.jpg

Beide lagen zijn gevuld met een dubbel laag aardbeienkwark.

b-cake.hyves.nl

2

Re: Jubileum 40 jaar

Mooi hoor!  :thumb:  :thumb:  :Y

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

3

Mooi zeg!!!,

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

4

Hoi Barbara,

ik heb pas een keer een strik gemaakt en toen had ik in het midden een dot icing gespoten en daar de lussen mee vastgemaakt. Bij de volgende laag weer eerst icing in het midden gedaan en daar de lussen weer in vastgemaakt en dat bleef heel goed zitten.

Groetjes Pauline

5

mamarie schreef:

Hoi Barbara,

ik heb pas een keer een strik gemaakt en toen had ik in het midden een dot icing gespoten en daar de lussen mee vastgemaakt. Bij de volgende laag weer eerst icing in het midden gedaan en daar de lussen weer in vastgemaakt en dat bleef heel goed zitten.

Groetjes Pauline

Bedankt voor je tip, maar hoe lang kan je icing bewaren? Ik heb nu wel eiwitpoeder in huis, maar nog geen icing gemaakt!

b-cake.hyves.nl

6

:thumb:

7

mooi hoor!
Icing kun je afgedekt met folie in een luchtdicht doosje een week bewaren.
Ik heb zelf altijd een zak icing mix ( van funcakes) op voorraad staan voor als ik iets vast moet plakken. Dan pak ik gewoon wat mix en roer daar een paar druppels water doorheen. Goed dik en dat werkt prima. Hoef je niet steeds een enorme hoeveelheid klaar te maken.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)