1

Onderwerp: Toef cupcakes van soort Turkse slagroom?

Ik zou graag wat meer willen weten of Krem Şanti met smaakje (zoals bosvruchten en chocolade). Kwam ik toevallig vandaag tegen en ik ken het niet.

Is het te vergelijken met slagroom plus Klopfix?
Kan je dit ook gebruiken als toef voor op een cupcake?
Hoe maak je het klaar?
Vind jij het lekker?

2 Laatst bewerkt door Hullie (05-08-2011 17:44)

Re: Toef cupcakes van soort Turkse slagroom?

Ik heb de chocolade krem santi gebruikt voor mn eerste taart, opzich wel lekker maar het werdt niet echt zo stevig als nederlandse slagroom (met klopfix).. heb nog een paar zakjes liggen, maar sindsdien niet meer gebruikt.. ik denk dus dat het te slap zal zijn voor toeven.. maar wie weet, gewoon proberen zou k zeggen   ;)
Ik maak nu gewoon aangevette slagroom met cacao erdoor, of essence naar keuze..  :9

Succes ermee  :thumb:
Groetjes Hulya

Ps. Ze hebben bij de turkse winkel vaak essence in veel verschillende smaken voor een mooi prijsje  :)

3

Ik heb het een keer gebruikt om inderdaad ook toeven mee te spuiten en ik was er persoonlijk tevreden mee (ik had de chocolade smaak) en ik vond ze stevig genoeg en lekker luchtig. Ik heb er ook zelf nog een zakje klopfix doorheen gedaan trouwens.
Je kan ze met melk of water bereiden, ik had water gebruikt en daarna kloppen. Erg simpel eigenlijk  :Y.

Succes  :thumb:!

O.a. Cupcake pop mold, strasslint, bling bling taarttoppers, cupcake doosjes, legoblokjes mold, paarse spiral rolling pin, Hello Kitty, op www.cupcakes-taart.nl

4

Bedankt voor het reageren.

Ik ga er zeker ook eens kijken voor de maakstoffen.
In de Toko waar ik vandaag was hadden ze ook verschillende essences maar helaas niet de hazelnoot.

5

Hazelnoot heb ik er ook niet van gezien geloof ik... alleen bij de taartwinkel zo'n heel klein flesje (weet t merk niet)..
Heb wel eens hazelnootpasta met slagroom gedaan (hier vd recepten) was erg lekkr en smaakte gewoon naar hazelnoot   ;)

En laat je nog even jou ervaring weten over de krem santi? Ben benieuwd! Ik wil het toch nog een keer proberen maar komt er steeds niet van   :)